SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

Buntownicy

Kreatywni liderzy zmieniają świat

O Akcji

Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
  • Promocja
    image-promocja

książka

Wydawnictwo Mt Biznes
Data wydania 2017
Oprawa miękka
Liczba stron 350

Opis produktu:

Adam Grant, jeden z najbardziej fascynujących i prowokujących myślicieli z dziedziny zarządzania swojego pokolenia, autor bestsellerów `New York Timesa`, tym razem pokazuje, w jaki sposób możemy bronić naszych najlepszych pomysłów i idei oraz skutecznie wprowadzać je w życie, a także jak liderzy mogą efektywnie zachęcać i stymulować swoich pracowników do tego, by ci myśleli nieszablonowo i głośno wyrażali swoje krytyczne opinie.

W książce Buntownicy ponownie podejmuje wyzwanie związane z polepszaniem świata, w którym żyjemy, tym razem jednak z perspektywy pioniera i pomysłodawcy - tego, kto dopiero przeciera szlaki, postanawia płynąć pod prąd, nie chce dostosować się do opinii większości, jest buntownikiem, nonkonformistą, kimś, kto kwestionuje zastane tradycyjne reguły i status quo. W jaki sposób możemy występować w obronie naszych nowatorskich pomysłów i idei, a także wprowadzać je w życie, nie narażając przy tym na szwank naszej reputacji, związków z innymi oraz kariery zawodowej?

Wykorzystując zaskakujące wyniki badań naukowych, a także historie przypadków znanych osób ze świata biznesu, polityki, sportu i przemysłu rozrywkowego, Grant obala powszechnie obowiązujące przekonania, według których nonkonformiści, którzy odnoszą sukcesy, są urodzonymi liderami, którzy odważnie podejmują wszelkiego rodzaju ryzykowne decyzje.
W Buntownikach wyjaśnia nam, w jaki sposób należy właściwie rozpoznawać okazje do zmiany, trafnie oceniać dobre pomysły i idee, przezwyciężać lęk, obawy i niepewność, a także wysuwać propozycje i sugestie, które zostaną wysłuchane i wzięte pod uwagę przez ludzi z naszego otoczenia.

Z książki dowiadujemy się o skutecznych metodach działania stosowanych m.in. przez:
- pewnego przedsiębiorcę, który dokonując prezentacji swojego start-upu, wyjaśnia powody, dla których nie należy weń inwestować;
- jedną z pracownic firmy Apple, która miała odwagę rzucić wyzwanie Steve`owi Jobsowi, mimo że znajdował się on trzy poziomy wyżej od niej w hierarchii kierowniczej;
- pewną analityczkę CIA, która zakwestionowała regułę tajności obowiązującą od zawsze we wszystkich agencjach tajnych służb;
- pewnego miliardera, guru branży finansowej, który zwalnia pracowników za to, że nie wypowiadają się oni krytycznie o nim samym;
- pewnego producenta filmowego, który, zadając jedno kluczowe pytanie, ocalił od niebytu pierwszy animowany firm wytwórni Disneya oparty na oryginalnym scenariuszu.
Skłonność do podejmowania kontrowersyjnych decyzji nie została zakodowana w naszym DNA; jest to przede wszystkim akt świadomej woli.


ADAM GRANT - przez cztery kolejne lata uznawany za najbardziej cenionego profesora prestiżowej Wharton School of Business, jest jednym z dwudziestu pięciu najbardziej wpływowych myślicieli w dziedzinie zarządzania (management thinkers) na świecie (w rankingu Thinkers50), jednym z najbardziej wpływowych international thinkers z dziedziny zarządzania zasobami ludzkimi (HR) oraz jednym z czterdziestu najbardziej cenionych na świecie profesorów zarządzania, którzy nie ukończyli jeszcze 40 lat. W przeszłości występował jako zawodowy magik-iluzjonista, a także uprawiał wyczynowo skoki do wody z trampoliny.
S
Szczegóły
Dział: Książki
Promocje: wysyłka 24h
Wydawnictwa: MT Biznes
Kategoria: poradniki,  praca, biznes,  zarządzanie,  samodoskonalenie
Wydawnictwo: Mt Biznes
Oprawa: miękka
Okładka: miękka
Rok publikacji: 2017
Wymiary: 160x235
Liczba stron: 350
ISBN: 978-83-8087-458-9
Wprowadzono: 09.03.2017

RECENZJE - książki - Buntownicy, Kreatywni liderzy zmieniają świat - Adam Grant

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

4.5/5 ( 20 ocen )
  • 5
    15
  • 4
    2
  • 3
    2
  • 2
    0
  • 1
    1

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję:

Justyna Gul (Qultura słowa)

ilość recenzji:313

brak oceny 29-05-2017 20:08

Siewcy idei ?Tylko ci posuwają naprzód historię, którzy potrafią powstać przeciw niej, kiedy trzeba? ? pisał Albert Camus, a liczne przykłady z historii wydają się potwierdzać prawdziwość tych słów. Okresy największego rozwoju cywilizacyjnego przypadają na czas buntów wobec rzeczywistości, a także na czasy rozwoju nauki, która przesuwała granice tego, co wydawało się niemożliwe. Pierwszy statek parowy skonstruowany przez I.K. Brunela, pierwszy rower J. Fitrefza, pierwszy silnik spalinowy E. Lenoira - nie byłoby tych wynalazków bez światłych umysłów, które pragnęły czegoś więcej, pragnęły zmieniać świat. Kim byli? Doświadczenia minionych epok pokazują, że buntownik wcale nie musi używać przemocy fizycznej, że wystarczy nieszablonowy sposób myślenia, inne spojrzenie na wiele kwestii bądź paląca potrzeba, by stać się takim buntownikiem. Tak naprawdę, nie wszyscy rodzą się liderami, owymi buntownikami. Mimo panujących opinii, że kreatywnym i zdolnym przekraczać granice pojmowania jest się już od dziecka, natomiast pozostałym osobom trudno jest o wykrzesanie z siebie nieszablonowych pomysłów, takie sytuacje zdarzają się stosunkowo rzadko. Przekonuje nas o tym Adam Grant, jeden z powszechnie znanych prowokatorów w sferze zarządzania, autor bestsellerów ?New York Timesa?. Co więcej, dowodzi on, że każdy człowiek może zwiększyć swoją kreatywność, że warto w określonych przypadkach zaufać swojej intuicji, że możemy stymulować kreatywność również w naszych dzieciach. W jaki sposób? Poszukując odpowiedzi na to pytanie, warto sięgnąć po znakomitą książkę ?Buntownicy?, opublikowaną nakładem Wydawnictwa MT Biznes. Lektura tej pozycji, dalekiej od typowych poradników kreatywności, bowiem opartej na wiedzy merytorycznej oraz licznych przykładach, może odmienić nasze życie. I nie ma w tym stwierdzeniu przesady, bowiem czytając o buntownikach, o ludziach którzy byli gotowi ? wbrew wszystkiemu i wszystkim ? działać, dodaje nam odwagi, motywacji, ale i pokazuje pewne mechanizmy, skutkujące przełamaniem myślowych schematów. Jest to zatem lektura dla tych wszystkich, którzy pragną być aktywnymi członkami populacji, którzy wolą wychodzić przed szereg, niż ginąć w tłumie. To książka dla wszystkim pełnych wiary w swoje koncepcje, dla naukowców owładniętych nowymi ideami oraz dla biznesmenów, którzy pragną wprowadzić swoje firmy na głębokie i szerokie wody rozwoju. Nie jest to jednak pozycja, która skłania do podejmowania bezmyślnego ryzyka ? tu jest ono raczej poprzedzone analizą, a także przygotowaniem się na różne scenariusze zdarzeń. Książka składa się z ośmiu części, z których pierwsza wprowadza nas w świat kreatywnej destrukcji, posługując się m.in. przykładem firmy Warby Parker, założonej przez czterech studentów, którzy dokonali prawdziwej rewolucji w branży okularowej. Autor wysnuwa interesującą teorię, że motywacja osiągnięć może wypierać oryginalność i to właśnie dlatego większość tzw. cudownych dzieci nie dokonuje ponadprzeciętnych rzeczy w życiu. Zauważa też, że aby być buntownikiem wcale nie trzeba podejmować skrajnego ryzyka, czego przykładem jest właśnie wspomniana firma. W rozdziale drugim autor zastanawia się nad barierami dla oryginalności oraz nad najlepszym sposobem selekcji idei, z kolei w rozdziale trzecim pisze o wyzwaniach związanych z głośnym mówieniem o swoich oryginalnych pomysłach i ideach. Grant podkreśla, że jeśli chcemy, by inni akceptowali nasze oryginalne pomysły, musimy mówić o nich głośno i wyraźnie, a także cierpliwie je powtarzać. Kolejne rozdziały stanowią omówienie kwestii związanych z najlepszym czasem na podejmowanie nowatorskich działań i wyjaśnienie, dlaczego prokrastynacja, powszechnie uważana za wadę, może być również zaletą. Grant tłumaczy również, w jaki sposób buntownicy tworzą sojusze w celu propagowania swoich idei, a także ? w rozdziale szóstym ?omawia wpływ rodziny na oryginalność. Rozdział siódmy zajmuje się analizą syndromu grupowego myślenia i działań zapobiegających takiemu sposobowi rozumowania, zaś ósmy, ostatni rozdział zajmuje się emocjami związanymi z ?płynięciem pod prąd?. Zawarte w książce hipotezy autora oraz próby ich potwierdzenia bądź też obalenia, stanowią porywającą wręcz lekturę szczególnie, że opatrzone są licznymi przykładami oraz komentarzami autora. Choć w ?Buntownikach? nie brak iście naukowych wywodów, to w istocie dzieło Adama Granta dalekie jest od przeintelektualizowanych treści zrozumiałych wyłącznie dla akademickich wykładowców. Sporo w książce jest dystansu do siebie i do świata, co daje autorowi tak potrzebną do analizy opisywanych zjawisk przestrzeń. Wszystko to składa się na niezapomnianą książkę, która podważa nasze dotychczasowe konstrukty myślowe, która otwiera nas na nowe idee, ale i naprowadza na nowe ścieżki rozwoju. Bez wątpienia jest to pozycja, którą polecić można wszystkim buntownikom, siewcom idei, liderom obecnym i przyszłym, a przede wszystkim tym osobom, które chcą pielęgnować, a nawet dopiero rozwijać w sobie gen przedsiębiorczości!

Opinia bierze udział w konkursie

Czy recenzja była pomocna?