Książkowe bestsellery z tych samych kategorii

Autobiografizm filmowy jako ślad podmiotowej egzystencji

książka

Wydawnictwo Universitas
Oprawa miękka
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

Tematem rozprawy jest autobiografizm filmowy, próba jego zdefiniowania oraz wyznaczenia głównych nurtów, z których się wywodzi (kina awangardy, undergroundowego oraz nowofalowego). Analiza postawy autobiograficznej twórcy zawartej w dziele wskazuje, że realizuje się ona przez wielogłosowy status "ja" autobiograficznego, reprodukcyjny charakter obrazu, fabularyzację oraz kreację. Ślad-trop, który autor pozostawia w filmie, zwraca się jednocześnie ku niemu samemu. Powtarzające się tropy tworzą natomiast podstawę retoryki twórczości autobiograficznej, czyli katalog najczęściej powracających tropów-sygnałów wskazujących na rzeczywistą osobę autora filmowego. Odmienne sposoby zawierania z widzem paktu autobiograficznego pozwalają uporządkować twórczość autobiograficzną według trzech typów "ja" autorskiego, czyli "ja" empirycznego, porte-parole oraz "ja" sylleptycznego, które stały się podstawą analiz twórczości trojga autorów - odpowiednio: Jonasa Mekasa, Márty Mészáros oraz Jerzego Skolimowskiego.
S
Szczegóły
Dział: Książki
Wydawnictwo: Universitas
Oprawa: miękka
Okładka: miękka
Wprowadzono: 17.05.2013

RECENZJE - książki - Autobiografizm filmowy jako ślad podmiotowej egzystencji

4.6/5 ( 8 ocen )
  • 5
    6
  • 4
    1
  • 3
    1
  • 2
    0
  • 1
    0