Akredytacja w niemieckim szkolnictwie wyższym
Zarys zagadnienia O Akcji
Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
książka
- Dostępność niedostępny
-
Opis produktu:
Szanowny Czytelniku, w książce tej - w niemieckim kontekście - zawarte są pytania i próby odpowiedzi odnoszące się do:
- jakości kształcenia, ewaluacji i akredytacji w szkolnictwie wyższym;
- agencji akredytacyjnych oraz rynku akredytacyjnego w kontekście europejskiego obszaru szkolnictwa wyższego i procesów globalnych;
- związku między narodowym systemem akredytacji a strukturą państwa i modelem polityki szkolnictwa wyższego;
- ładu akredytacyjnego, celów polityki i praktyki akredytacyjnej w powiązaniu z modelem szkolnictwa wyższego i statusem szkół wyższych;
- zadań, kompetencji i instrumentów działania podmiotów akredytacyjnych;
- zdolności instytucji akredytacyjnych przyczyniania się do rozwoju kultury i systemów zapewniania jakości w szkołach wyższych, a także przyczyniania się do trwałego zapewniania i rozwoju nauczania o "dobrej jakości".
`Jako osiągnięcia badawcze ujęte przez Autora w monografii warto wskazać:
- szczegółową diagnozę procesu akredytacji w systemie szkolnictwa niemieckiego z całą jej złożonością struktury `landowej` i różnorodnością agencji akredytacyjnych;
- przybliżenie w szczegółowej i usystematyzowanej warstwie zasad oceny jakości kształcenia czy też akredytacji w systemie szkolnictwa niemieckiego na poziomie uczelni wyższych;
- znaczące wzbogacenie dorobku naukowego procesu akredytacyjnego, w tym oceny jakości kształcenia na poziomie szkolnictwa wyższego;
- wypełnienie luki w dorobku polskiej myśli akredytacyjnej czy też oceny jakości kształcenia, identyfikacji związku procesów akredytacyjnych w szkolnictwie wyższym z dyscypliną nauki o polityce publicznej, która to dyscyplina w zakresie polityki naukowej i kształcenia w Polsce ma również dorobek początkujący;
- otwarcie wielu pól badawczych przede wszystkim w analizach porównawczych systemu akredytacji w uczelniach niemieckich z państwami europejskimi czy też unijnym ogólnym modelem ewaluacyjnym jakości kształcenia;
- otworzenie dla praktyki akredytacyjnej wielu możliwości kreatywnego modelowania procedur dla pożytku publicznego".
- prof. zw. dr hab. Danuta Strahl, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Szczegóły |
Dział: | Książki |
Wydawnictwo: | Aspra JR F.H.U. |
Oprawa: | miękka |
Okładka: | miękka |
Wymiary: | 150x230 |
Liczba stron: | 384 |
ISBN: | 978-83-7545-837-4 |
Wprowadzono: | 27.07.2018 |
Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.