- Książki Książki
- Podręczniki Podręczniki
- Ebooki Ebooki
- Audiobooki Audiobooki
- Gry / Zabawki Gry / Zabawki
- Drogeria Drogeria
- Muzyka Muzyka
- Filmy Filmy
- Art. pap i szkolne Art. pap i szkolne
O Akcji
Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.teresy ekonomiczne państwa, zasadom rywalizacji sportowej, określonych w ustawie z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie, obrotowi lekami, środkami spożywczymi specjalnego przeznaczenia żywieniowego, wyrobami medycznymi określonymi ustawie z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych, -- oraz ściganie ich sprawców; ujawnianie i przeciwdziałanie przypadkom nieprzestrzegania przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne; dokumentowanie podstaw i inicjowanie realizacji przepisów ustawy z dnia 21 czerwca 1990 r. o zwrocie korzyści uzyskanych niesłusznie kosztem skarbu państwa lub innych państwowych osób prawnych; ujawnianie przypadków nieprzestrzegania określonych przepisami prawa procedur podejmowania i realizacji decyzji w przedmiocie: prywatyzacji i komercjalizacji, wsparcia finansowego, udzielania zamówień publicznych, rozporządzania mieniem jednostek lub przedsiębiorców oraz przyznawania koncesji, zezwoleń, zwolnień podmiotowych i przedmiotowych, ulg, preferencji, kontyngentów, plafonów, poręczeń i gwarancji kredytowych; kontrole prawidłowości i prawdziwości oświadczeń majątkowych lub oświadczeń o prowadzeniu działalności gospodarczej osób pełniących funkcje publiczne; prowadzenie działalności analitycznej dotyczącej zjawisk występujących w obszarze właściwości CBA oraz przedstawianie w tym zakresie informacji Prezesowi Rady Ministrów, Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej, Sejmowi oraz Senatowi; podejmowanie innych działań określonych w odrębnych ustawach i umowach międzynarodowych. Wszystkie te trzy służby w realizowaniu swych zadań mają jeden podstawowy obowiązek -- muszą działać w granicach swych ustawowych kompetencji. Jest to o tyle istotne, że funkcjonariusze ABW, AW i CBA, podejmując czynności operacyjno-rozpoznawcze, mogą posługiwać się dokumentami, które uniemożliwiają ustalenie danych identyfikujących funkcjonariusza i środków, których używa on do wykonywania zadań służbowych (art. 35 ustawy o ABW oraz AW; art. 21 ustawy o CBA). Zarówno ABW i AW, jak i CBA mogą korzystać z pomocy osób niebędących ich funkcjonariuszami. Ponadto mają szerokie uprawnienia w zakresie żądania udostępnienia informacji przez instytucje państwowe i finansowe. Kontrola gromadzenia tych informacji jest zapewniona w drodze stosownych organów, aczkolwiek niezmiennie najistotniejszym elementem jest tutaj czynnik ludzki. Podstawą sprawnego funkcjonowania każdego państwa są zatem instrumenty, które nie tylko służą pomocą obywatelom, ale i chronią tychże przed patologiami i zagrożeniami. Mowa tu nie tylko o zagrożeniach wewnętrznych, ale też zewnętrznych. Ochrona ta dotyczy również sytuacji, gdy obywatel staje się poszkodowanym na skutek działań wymierzonych nie bezpośrednio w niego, ale w państwo. Co istotniejsze, służby te mają chronić obywatela nie tylko przed takimi zagrożeniami, ale również przed naruszeniem przez państwo i jego organy zasady praworządności. Dlatego tak istotną rolę odgrywa apolityczność tychże służb i swoista asertywność ich funkcjonariuszy wobec polityków, połączona z najwyższym poziomem kompetencji funkcjonariuszy. Wszelkie bowiem porażki służb specjalnych uderzają bezpośrednio w społeczeństwo, choćby poprzez utratę majątku (afera Amber Gold) czy miejsc pracy (afera stoczniowa). Wszelkie potknięcia służb -- bez znaczenia jest, czy wynikające z braku współdziałania, czy też kompetencji -- oraz wykorzystywanie ich w sposób instrumentalny do realizacji partykularnych celów politycznych uderzają w zaufanie społeczeństwa do państwa, kładąc się cieniem na ocenie potrzeby ich istnienia. Adwokat Konrad Pogoda, partner w kancelarii Pogoda & Żurek Adwokaci i Radca Prawny Geneza polskich służb specjalnych Dostępne w wersji pełnej Polskie służby specjalne za rządów Donalda Tuska Dostępne w wersji pełnej Afera stoczniowa Dostępne w wersji pełnej Afera hazardowa Dostępne w wersji pełnej Odwołanie Mariusza Kamińskiego z funkcji szefa CBA Dostępne w wersji pełnej Tragedia pod Smoleńskiem Dostępne w wersji pełnej Afera Dostępne w wersji pełnej Amber Gold Dostępne w wersji pełnej Brunon K. Dostępne w wersji pełnej Reforma i odwołania z ABW Dostępne w wersji pełnej Jak powinien wyglądać system polskich służb specjalnych Dostępne w wersji pełnej Copyright (C) Bogdan Święczkowski & Łukasz Ziaja 2014 All rights reserved Projekt okładki i stron tytułowych Krzysztof Kibart Redaktor Bogusław Jusiak ISBN 978-83-7785-535-5 Zysk i S-ka Wydawnictwo ul. Wielka 10, 61-774 Poznań tel. 61 853 27 51, 61 853 27 67, faks 61 852 63 26 Dział handlowy, 61 855 06 90 Plik opracował i przygotował Woblink
książka
Wydawnictwo Zysk I S-Ka |
Data wydania 2014 |
Oprawa miękka |
Liczba stron 240 |
Szczegóły | |
Dział: | Książki |
Wydawnictwo: | Zysk I S-Ka |
Oprawa: | miękka |
Okładka: | miękka |
Rok publikacji: | 2014 |
Wymiary: | 145x205 |
Liczba stron: | 240 |
ISBN: | 978-83-7785-428-0 |
Wprowadzono: | 21.06.2014 |
Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.