Książkowe bestsellery z tych samych kategorii

Przyjaciółka   Książka 37,28 zł
Paderborn Langer Tom 2   Książka 32,93 zł
Tajemnica domu Uklejów   Książka 37,99 zł

5 sekund do IO

książka

Wydawnictwo Media Rodzina
Oprawa miękka
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

Nowe wydanie powieści dla młodzieży, wybranej Książką Roku 2015 w kategorii literackiej. Akcja książkitoczy się na dwóch planach - w realnym życiu i w grze, do której wchodzi szesnastoletnia bohaterka Mika. W szkole Miki dochodzi do tragicznej w skutkach strzelaniny. Tylko ona widziała sprawcę. Okazuje się, że dramat w liceum mógł mieć coś wspólnego z kontrowersyjną i tajemniczą grą, stworzoną w najnowszej technologii, gdzie gracz odczuwa nie tylko temperaturę otoczenia, zapachy i smaki, ale też ból. Może tam nawet przeżyć własną śmierć. Na prośbę policji Mika wkracza w wirtualny świat stworzony na wulkanicznym księżycu Io. Czy i ona wpadnie w pułapkę piekielnie niebezpiecznej gry?

Jakie zagrożenia płyną z maratonów gier, jak niebezpieczna jest anonimowość w Internecie? Z jakimi problemami borykają się dzieci mieszkające w rodzinach zastępczych, pogotowiach opiekuńczych i domach dziecka? Wartka akcja, ciekawe postaci, dająca do myślenia lektura dla nastolatków.
S
Szczegóły
Dział: Książki
Wydawnictwo: Media Rodzina
Oprawa: miękka
Okładka: miękka
Wprowadzono: 03.04.2015

RECENZJE - książki - 5 sekund do IO

4.4/5 ( 5 ocen )
  • 5
    4
  • 4
    0
  • 3
    0
  • 2
    1
  • 1
    0

#MALINOWSKAK

ilość recenzji:97

brak oceny 18-02-2018 18:04

Nie sądziłam, że inna młodzieżówka niż Harry Potter, będzie w stanie mnie, trzydziestolatkę, porwać do tego stopnia, że z wyrazem ogromnej ulgi na twarzy po zakończeniu czytania mogłam przejść do drugiego tomu. Pewnie gdybym go nie miała to bym się zapłakała!

Początkowo nie wiedziałam do końca czego się po książce spodziewać. Jednak już od pierwszych stron historia wręcz mnie porwała i nie byłam w stanie się oderwać.

Mika jest uczennicą warszawskiego liceum. Pewnego dnia dochodzi w szkole do masakry, za którą stoi chłopak, którego poznała na konkursie gier RPG. Na jej nieszczęście chłopak nie robi jej krzywdy i puszcza ją wolno, jednak dziewczyna jest świadkiem, jak chłopak zabija bibliotekarkę. W sumie w masakrze życie traci kilkanaście osób, ale policja ma spore wątpliwości, czy przypadkiem Mika nie jest współodpowiedzialna zbrodni. Dziewczyna jest w bardzo nieciekawym położeniu gdyż od kilku lat przebywa w ośrodku adopcyjnym wraz z siostrą, po tym jak ich ojciec zginął na służbie. Kolega taty Miki - Czapliński - wychodzi z propozycją współpracy. Mika zostanie oczyszczona z zarzutów, dostanie nawet nową tożsamość i wyjedzie z Warszawy do Gdyni. Warunek: wejdzie w wirtualny świat nowej gry, która jest coraz popularniejsza wśród nastolatków, i przez którą sporo osób zaginęło w niewyjaśnionych okolicznościach. Mika podejmuje się zadania, ale gra ją wręcz uzależnia...

Książka jest tak napisana, że jest nieodkładalna. Tak jak wspomniałam na początku, mimo, że nie jestem nastolatką cieszę się, że mam drugi tom i zaraz za niego się biorę. I modlę się tylko o to, żeby jutro nie zaspać do pracy ;)

Młodociani

ilość recenzji:1

brak oceny 28-12-2017 12:21

Kreacje postaci są urzekająco prawdziwe. Autorka nie epatuje w swym dziele przesadną grozą, fantastyką, skrajnymi emocjami. Najbardziej podoba mi się to, że uczucia bohaterów są tak realistyczne. Kompletny brak przesady i sztuczności sprawia, że nawet dorosły czytelnik książki może zrozumieć przyczyny problemów młodych bohaterów. Zawikłane życie osobiste, pierwsza miłość, uzależnienie od gier komputerowych, walka o szczęście i sprawiedliwość, niezgoda na zło oraz odwaga i determinacja Miki ? głównej bohaterki ? sprawiają, że czytelnik z zapartym tchem śledzi jej losy.

dobrerecenzje.pl

ilość recenzji:1

brak oceny 23-07-2017 21:10

W wielu przypadkach, a szczególnie wśród młodzieży, panuje wielka fascynacja grami komputerowymi, konsole i teraz dopiero co wypuszczone na rynek sprzedaży oculusy.
Do stworzenia wirtualnego świata, który jest łudząco podobny do teraźniejszego, wielu ludzi bardzo długi czas musiało się tym zajmować. Oczywiście pomijam już fakt, że do każdej nowo powstałej gry musiał zostać odpowiednio przydzielony tester.
Lecz gra, w której stajesz się własnym avatarem, czujesz zapachy i widzisz wirtualną rzeczywistość, czyli inaczej gra doskonała, na razie nie ujrzała światła dziennego.

Życie nastoletniej Miki nie jest takie jak u połowy młodzieży w jej wieku. Dziewczyna bardzo obciążona bagażem wspomnień, powoli odradza się na nowo. W przeszłości matka odeszła zostawiając dwójkę małych dziewczynek z ojcem, policjantem, który zaraz po tym miał wypadek i zginął. Mika i jej młodsza siostra trafiają do domu dziecka i od tej chwili całe życie dziewczyn zmienia się całkowicie.
Pewnego razu jakiś szaleniec z bronią przypuszcza atak na szkołę Miki, sama dziewczyna chowa się w bibliotece, co niewiele jej daje. Okazuje się, że terrorystą jest znany nastolatce chłopak, który niespełna rok temu wraz z nią był na konkursie wiedzy o grach.
Jakimś cudem Mice jako jedynej udaje się zbiec i trafia do szpitala.
Po całym niebezpiecznym zajściu dziewczyna dostaje zadanie do wypełnienia od policji.
Dostaje nową tożsamość, opiekuna i nowe miejsce zamieszkania. Sama dziewczyna ma zalogować się jako użytkownik w grze o nazwie Work a Dream. Z powodu tej gry coraz więcej młodych ludzi znika, a ekstremalne przypadki trafiają do szpitala z obrażeniami zdrowotnymi.
Tajemnicza gra ma na celu poprzez przekaźniki nerwowe przykładane do głowy, pobudzić nasz mózg i stworzyć w grze drugi rzeczywisty świat.
Akcja natomiast toczy się na Jowiszu, który poprzez zagospodarowanie ma być drugim domem dla ludzkości, ponieważ Ziemia została zainfekowana przez ebolę.

To dopiero pierwszy tom, a założę się, że jest to trylogia, inspirowana na grze wirtualnej.
Według mnie książka była bardzo ciekawa szczerze, to nic w niej nie brakowało, była akcja trzymająca w napięciu, retrospekcje i oczywiście nieśmiało rozwijający się romans.
Myślę, że książka przypadnie każdemu do gustu.
...

Beata Igielska

ilość recenzji:129

brak oceny 9-02-2017 11:19

Powieść Małgorzaty Wardy ?5 sekund do Io? adresowana jest do młodych czytelników, ale sięgnąć po nią mogą z powodzeniem także dorośli, gdyż niezmiennie trzyma w napięciu i podejmuje ważny problem wyobcowania wśród rówieśników oraz szukania alternatywy w świecie gier komputerowych.

Główna bohaterka to inteligentna, wrażliwa i ciężko doświadczona przez los nastolatka, która jest świadkiem tragicznej strzelaniny w swojej szkole. Mika nie tylko widzi śmierć bibliotekarki, ale i rozpoznaje sprawcę, który daruje je życie.
Od tej pory dziewczyna jest stopniowo wciągana w splot niebezpiecznych wydarzeń, które mają związek z coraz bardziej popularną, uzależniającą grą komputerową. Jej uczestnicy mogą nie tylko poruszać się w wykreowanym świecie, ale również odczuwają ból, głód, pragnienie, strach, a nawet mogą przeżyć własną śmierć. Mogą też krzywdzić i zabijać, by przetrwać i dostać się na kolejny, wymarzony poziom.
Gdy Mika decyduje się wejść do gry, jej życie nagle się zmienia?

Opowieść Małgorzaty Wardy to nie tylko ekscytująca przygoda w wirtualnym świecie, w którym wszystko jest możliwe i nie ma żadnych moralnych granic. To również ważny głos w sprawie międzyludzkich relacji, które coraz częściej sprowadzane są do kontaktów przez Internet i telefon komórkowy. To także historia demaskująca prawdziwe oblicze firm zajmujących się produkcją i dystrybucją komputerowych gier, które uzależniają i odrywają od realnego życia.

Autorka stawia w swojej powieści ważne pytanie o przyczyny szukania przez młodych ludzi alternatywnych światów, w których można być kimś innym, można się dowartościować i schować za awatarem. Odpowiedź odnajdujemy na kartach książki bez problemu, mimo iż nie jest ona udzielona w sposób dosłowny.

Całość czyta się jednym tchem, niczym najlepszy kryminał czy powieść sensacyjną. Jest tu jednak i miejsce na wzruszenia oraz na głęboką refleksję nad kondycją współczesnego świata.
Polecam każdemu ? bez względu na wiek.
BEATA IGIELSKA

Anna

ilość recenzji:871

brak oceny 30-04-2015 08:53

Powieść "5 sekund do Io" porywa czytelnika i staje się on uczestnikiem gry przy boku Miki. Całość jest bardzo realna, opowiedziana plastycznym i przemawiającym do wyobraźni językiem. Autorka świetnie połączyła temat uzależnienia i wpływu gier komputerowych na młodych ludzi oraz szukanie zapomnienia w grach. To sposób odreagowania na trudną sytuację, forma ucieczki od rzeczywistości, ktora niestety może okazać się bardzo niebezpieczna. Granica pomiędzy realem, a świetem gier komputerowych zaciera się tutaj i chwilami trudno je odróżnić. Bohaterowie stworzeni przez Małgorzatę Wardę są bardzo prawdziwi i ciekawie wykreowani. Pomysł na fabułę jest oryginalny i ciekawie wykorzystany. Powieść płynie bardzo naturalnie, nie ma w niej sztuczności. Widać, że Autorka dokładnie zgłębiła temat, o którym pisze. Przeczytałam z ciekawością i przyjemnością - polecam!

http://markietanka-mojeksiazki.blogspot.com/2015/04/5-sekund-do-io-magorzata-warda.html

Aleksandrowe myśli

ilość recenzji:1

brak oceny 17-04-2015 10:18

Xbox, Playstation, gry komputerowe, internet, social media dominują w codzienności współczesnej młodzieży. Już teraz młodzi ludzie mają problem z odróżnianiem świata wirtualnego od rzeczywistości. Co się stanie jeżeli koncerny informatyczne, technologiczne zaczną sprzedawać substytut realności w atrakcyjnym opakowaniu, z gwarancją najlepszej zabawy? Co się stanie gdy ta zabawa przekroczy ramy rozrywki i stanie się walką na śmierć i życie?

Do jednej z warszawskich szkół wkracza szaleniec z bronią i strzela na oślep do przerażonych uczniów. Tylko siedemnastoletnia Mika Landowska rozpoznała sprawcę masakry. Jest nim Sebastian, mistrz gier w systemie RPG Sensor, poznany na jednym z lokalnych konkursów. W takcie śledztwa wychodzi na jaw, że chłopak testował grę Work a Dream w najnowszej technologii, gdzie gracz odczuwa nie tylko temperaturę otoczenia, zapachy, smaki, ból ale także własną śmierć. We współpracy z policją Mika wkracza w świat tej kontrowersyjnej, tajemniczej gry i próbuje odnaleźć przyczyny agresywnego zachowania Sebastiana. Co ją czeka?

"W grze spotkasz się ze światem pięknych pejzaży i silnych emocji, ale też ekstremalnych sytuacji. Musisz grać brawurowo."

Gry komputerowe rozwijają się w niebezpiecznym kierunku. Naszpikowane są agresją i najczęściej polegają na eliminowaniu potworów, wampirów, zombie, wroga, człowieka. Gracz ma do wyboru broń w każdym rodzaju i wybiera ją tylko w jednym celu, by zabijać. Małgorzata Warda wykorzystała te obserwacje by uzmysłowić czytelnikowi jak głęboko taka rozrywka wpływa na umysł, zachowanie młodego człowieka, który w wirtualnym świecie często szuka akceptacji, bliskości, przyjaźni i rozładowania negatywnych emocji.

Na plener swojej gry, autorka wybrała jeden z księżyców Jowisza- Io. Ten magiczny, połyskliwy, Work a Dream jest tak realna, że łatwo jest przeoczyć upływ czasu i zatracić się w przeżyciach, przygodzie, ekscytacji. Gra szybko pokazuje swoje drugie oblicze, mroczne i niebezpieczne. Dziewczynie coraz trudniej ocenić co jest prawdą, co ułudą stworzoną za milionowy budżet. Nie wie komu może zaufać. Czy zaprzyjaźnionemu policjantowi czy współtowarzyszowi gry, który chroni ją w wirtualnym świecie. Jaki jest prawdziwy cel gry? Kto jest kim? Co ich łączy? Co jest prawdą? Pytania się mnożą, a brakuje podstawowych, jednoznacznych odpowiedzi i szczerości, która mogłaby stać się drogowskazem w tej trudnej rozgrywce pomiędzy rzeczywistością a iluzją, troską a interesownością, przyjaźnią a manipulacją.
nieobliczalny, niezbadany świat staje się miejscem gdzie spełniają się najpiękniejsze marzenia jak i najgorsze koszmary. Mika jest zaskoczona nową technologią, która pozwala jej doświadczyć wszystkimi zmysłami to, co obserwuje. Czyli, kiedy biegnie czuje zmęczenie, kiedy się skaleczy czuje ból, spływającą krew, jej metaliczny zapach, odczuwa pragnienie i głód, dotyk.

"Ten świat jest jak... - Waham się, czy powinnam użyć tego słowa.- Jak alternatywne życie. Jest niemal doskonały."

Przeszłość Miki, jej młodość, doświadczenia nie pomagają w trudnych wyborach i podejmowaniu decyzji. W dzieciństwie została porzucona przez matkę, ojciec zginął w wypadku samochodowym, młodsza siostra została przysposobiona przez rodzinę zastępczą, a ona sama mieszka w ośrodku opiekuńczym. Mika jest zdystansowana do świata, separuje się od rówieśników. Jedyną rozrywką są gry komputerowe, które dają jej poczucie panowania nad własnym życiem. W wirtualnym świecie jest kimś, jest silna, jest mocna, jest górą, ma władzę, ma przyjaciół...

"Zaangażowałam się tak mocno, ponieważ poza wirtualny światem nie mam nikogo ani niczego, do czego chciałabym wrócić."

"5 sekund do Io" to książka, która mnie zaskoczyła i zachwyciła. Począwszy od rewelacyjnej okładki, przez oryginalny pomysł po wykonanie. Małgorzata Warda stworzyła ciekawe postaci, których młodość jest atutem ale i bramą do zachowań brawurowych, niebezpiecznych, oscylujących pomiędzy życiem a śmiercią. Czas akcji rozgrywa się na granicy fantasy i rzeczywistości...bo technologia poznana w książce może stać się realna i może okazać się naszą bliską przyszłością.
Nie można zapomnieć o intrydze, tajemnicy, której odkrywanie krok po kroku było cudowną przyjemnością.

"5 sekund do Io" niesie za sobą również ważne przesłanie i jest taką mini instrukcją obsługi nastolatka. W niej najważniejszym punktem jest bliskość, czułość, rozmowa a największą przestrogą samotność młodego człowieka i jej zgubne skutki, które mogą doprowadzić do testowania i przekraczania granic, agresji, do tragedii.

Powieść idealna dla młodzieży, dla rodziców, dla wychowawców i opiekunów... Ku przestrodze...
http://aleksandrowemysli.blogspot.com/2015/04/alternatywna-rzeczywistosc-iluzja-gra.html