Naszą dzisiejszą historię zacząć powinniśmy od przedstawienia Tappiego ? to sympatyczny wiking, który miewa szalone przygody i pomaga przyjaciołom z Szepczącego Lasu. Powstała już cała seria książek, które świetnie przyjęły się na rynku literatury dedykowanej dla najmłodszych czytelników. Warto zauważyć, że jest wśród nich bardzo interesująca pozycja, w której to dzieci stają się współautorami książeczki wybierając, jak postąpi bohater i do którego z rozdziałów przejdziemy w następnej kolejności. Dla nas bomba!
Jeśli dziecko ma książeczki i zna postaci to grę po prostu wypada mieć, bo fabuła ożywa wtedy na naszych oczach, a my uczestnicząc w niej ? rozwiązując zagadki, wykonując różne zadania i przechadzając się po planszy, stajemy się integralną częścią uniwersum serdecznego brodacza, co sprawia ogromną radość.
Jeśli książek nie znacie, jest to dobry moment, żeby zakupić grę ? a w sumie dwie, oraz bajki w jednym zestawie. W przypadku, gdyby któraś z części kompletu się nie spodoba, zawsze pozostaje reszta, która może przypaść do gustu. Warto zatem spróbować!
W opakowaniu znajdziemy całkiem niezłej jakości, mocno błyszczące karty z pięknymi ilustracjami pochodzącymi z bajek. Planszę, która jest twarda i gruba, a do tego ładna. Kostkę do gry, podstawki pod postaci. Żetony do osobnej gry w memory. Nie mogło zabraknąć oczywiście książeczki!
Produkt przeznaczony jest dla dzieci w wieku od lat 4, gra 2-5 osób, czas zabawy zajmuje ok. 20-40 minut.
O grze pamięciowej nie będziemy pisali, bo i po co ? wiadomo, że chodzi o zapamiętywanie miejscówki i odkrywanie żetonów parami.
Gra planszowa nie jest specjalnie skomplikowana, ale dziecku się spodoba. Mamy tu trochę lasu, dużo łąki, rzekę, wesołe postaci i wiejską chałupinkę ?U BolleGo? ? słowem, powrót na sielankowe łono natury. Poruszamy się po torze składającym się z pól, które odnoszą się do kart ?Chichotkowych zadań? oraz ?Mądrej głowy?, ewentualnie oferują nam stosowny skrót lub wydłużają ścieżynkę, a czasem kończą się straceniem kolejki i przeciągnięciem czasu naszej wędrówki. Mechanika jest czysto losowa, bo jakże może być inaczej, skoro na oczkach kostki do gry maluszki uczą się przecież rachować. Najważniejsze są jednak polecenia z kart, które sprawiają dziecku wiele frajdy.
Z relacji Młodego Giercownika wiemy, że przedszkolakom najbardziej podobają się zajęcia ruchowe w grupach, bardzo często wykonywane do rytmu muzyki. Zadania od Chichotka to właśnie taka gimnastyka przy planszy: podskoki, pajacyki, skłony, wydawanie śmiesznych dźwięków, klaskanie i tym podobne aktywności. W talii ?Mądrej głowy? znajdziemy polecenia wyszukiwania postaci na planszy, nazywania zwierzątek o określonych cechach czy rozpoczynających się wskazaną na karcie literą. Dziecko powinno również umieć wymienić ulubione bajki, owoce czy warzywa. Oba stosy kart znakomicie się uzupełniają i pobudzają emocjonalnie dzieci na zupełnie różnych płaszczyznach. Co tu dużo pisać ? po prostu nam się podobają! Otwierając i bawiąc się tym produktem czuje się, że jest to ważna dla wydawcy marka, o którą bardzo dba.
http://mlodygiercownik.pl/2016/10/14/recenzja-gry-planszowej-tappi/