SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

Gra Dixit 3 Podróże Rebel

O Akcji

Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
  • Promocja
    image-promocja

Opis produktu:

Daj znów ponieść się wyobraźni i wyrusz na poszukiwanie nowych skojarzeń. Przy pomocy nowych kart Wasze rozgrywki w Dixit będą jeszcze ciekawsze.



Dixit 5 to 84 nowe karty, świetnie narysowane przez Francka Diona - francuskiego ilustratora i reżysera filmów animowanych.

Dixit to gra skojarzeń, której niezwykła oprawa graficzna, proste zasady oraz nieograniczona niczym wyobraźnia tworzą nowy wymiar rozrywki.

Każdy gracz w swojej turze staje się bajarzem. Wybiera spośród swoich 6 obrazków jeden i wymyśla do niego skojarzenie. Zdanie może być pojedynczym słowem, dźwiękiem, cytatem - nie ma tu ograniczeń, można nawet coś zaśpiewać! Następnie pozostali gracze wybierają spośród swoich kart taką, która ich zdaniem najlepiej pasuje do hasła bajarza i kładą zakrytą na stole. Bajarz przetasowuje wszystkie te karty, łącznie ze swoją i układa je na stole, odkrywając. Gracze (poza bajarzem) w tajemnicy głosują, która karta jest tą kartą, do której bajarz wymyślał skojarzenie. Kiedy wszyscy dokonają wyboru, rozpoczyna się przyznawanie punktów.



Jeśli nikt nie zgadnie, która karta należała do bajarza, bo jego skojarzenie było zbyt abstrakcyjne, to nie otrzymuje on żadnych punktów, a nagradzani są pozostali gracze. Podobnie jeśli wszystkie głosy wskażą kartę bajarza - to znaczy, że skojarzenie było za proste, albo zbyt dosłowne. W innych kombinacjach przydzielane są punkty i uwaga, jeśli którykolwiek z graczy zagłosuje na zagraną przez Ciebie kartę, bo zagrałeś coś co jego zdaniem lepiej pasowało do skojarzenia to dostajesz bonusowe punkty!

Warto więc sprytnie zagrywać karty, próbując zmylić innych graczy, jednocześnie zachowując te, do których mamy ciekawe skojarzenie i czekając z ich zagraniem do momentu, aż przyjdzie Twoja kolej.



Pamiętaj, że jeden obraz jest wart więcej niż tysiąc słów!

Autorem gry jest Jean Louis Roubira, lekarz pracujący w szpitalu w Poitiers z młodymi pacjentami przeżywającymi trudności w środowisku szkolnym i poza nim. Po kilku rozgrywkach w Dixit zaobserwowano u nich znaczną poprawę formułowanych wypowiedzi oraz relacji z innymi ludźmi. Gra może służyć również jako narzędzie pedagogiczne i terapeutyczne.



Zawartość pudełka:
81 całkowicie nowych kart
3 karty promocyjne z Dixit Journey

Liczba graczy: 3 - 6 osób
Wiek: od 8 lat
Czas gry: ok. 30 minut.



S
Szczegóły
Dział: Gry / Zabawki
Rodzaj zabawki: Gry
Promocje: Rebel - gry planszowe
Wiek: Gry dla 5 i 6 latka,  Gry dla 7, 8, 9 latka,  Gry dla 10 latków,  Gry dla 11 latków,  Gry dla 12 latków,  Gry dla 13, 14, 15 latków
Ilość graczy: 3-4 osoby,  5 i więcej
Gry: Gry kieszonkowe,  karciane,  przygodowe
Serie: Dixit
Producent: Rebel
Wymiary opakowania: 115x275

Gry / Zabawki bestsellery z tych samych kategorii

Gra Zrzęda Alexander Alexander  Gry / Zabawki 48,67 zł
Dodaj do koszyka
Gra Brzdęk! Katakumby! Lucrum Games Lucrum Games  Gry / Zabawki 179,95 zł
Dodaj do koszyka
Gra Memory Wielkanoc Kangur Kangur  Gry / Zabawki 18,06 zł
Dodaj do koszyka
Gra Ale Pary Wielkanoc Alexander Alexander  Gry / Zabawki 10,00 zł
Dodaj do koszyka
Gra Kalambury dla dzieci Wielkanoc Kangur Kangur  Gry / Zabawki 17,81 zł
Dodaj do koszyka

RECENZJE - Gry - Gra Dixit 3 Podróże

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

4.5/5 ( 22 ocen )
  • 5
    19
  • 4
    0
  • 3
    1
  • 2
    0
  • 1
    2

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję:

Młody Giercownik

ilość recenzji:810

brak oceny 6-03-2018 13:45

Z ?Dixitem? jest tylko jeden problem, a mianowicie pomysły na hasła do kart nam się zużywają i po pewnym czasie zaczynamy się powtarzać. Ma to pewien wpływ na wybór karty przez gracza, może nie ogromny, ponieważ zestawy wyłożonych ilustracji raczej nam się nie powtórzy, ale poszczególne karty już tak.

Przed wami dodatek nr 3 do gry ?Dixit? zatytułowany ?Podróże?. Wydaje się, że tematyka będzie raczej okrojona i związana z poszczególnymi krajami, ale czy na pewno? Jakie są te 84 nowe karty?

Karty są w stosunkowo ciemnych kolorach, w jednakowej tonacji, rozmiarów i formatu papieru, jak w podstawowym ?Dixit?.

Obrazy to nie widoczki z podróży. Nie znajdziemy tutaj zabytków czy typowego turysty z bagażem. Zaledwie kilka kart kojarzy nam się bezpośrednio z państwami, przykładowo Sfinks, czy głowy amerykańskich prezydentów, ewentualnie słoń i budowla w stylu słynnego Tadż Mahal, czyli nawet dla niewtajemniczonych ? wypisz, wymaluj Indie.

Częściej widzimy tutaj samych podróżników lub postaci, które można spotkać w trakcie naszej wędrówki po świecie. Traperzy, karczmarka, Indianie, sternik ? to tylko niektóre z postaci. Podróż to także wyprawa w głąb siebie oraz pewne kadry z cyklu życia, zatem jest kobieta w ciąży, kłócące się dzieci, więzień i staruszki, a potem i duchy, bo nikt nie wie, czy śmierć jest kresem czy nowym początkiem.

Są zwycięzcy, ale więcej jest przegranych ? zapłakani, o smutnych minach, uwięzieni, zaskoczeni swoją opłakaną sytuacją i niemocą. Większość kart wyraża smutek, nostalgię, tęsknotę, zwątpienie i inne przede wszystkim nieprzyjemne uczucia. Znajdziemy środki lokomocji jak statki i powozy. Zawody przypominające o pogoni za pieniądzem po wszelakiej ziemi, a więc górnicy, którzy są tam, gdzie złoże, wędrowny cyrk ? nieustannie w drodze, zabrakło cyganów. Są typki spod ciemnej gwiazdy, ponieważ włóczęga to również niebezpieczeństwa.

Wybrane postaci z bajek, ?Czerwony kapturek? to przecież samotne spacery dziewczynki po lesie i piknik z wilkiem w tle, a dżin to jedna z ważnych postaci z wojaży po krajach arabskiej baśni żeglarza i odkrywcy krain ? Sindbada. Są motywy fantasy, bo tam wszyscy zmierzają w stronę smoka czy mrocznej wieży.

Karty są świetne, nie wszystkie może wieloznaczne, ale już w połączeniu z innymi taliami znacząco wzrośnie nasza skarbnica pomysłów. Obrazy inspirują i skłaniają do refleksji nad zmiennością świata i wielością napotykanych kultur, ewolucją podróżnika i czasem, który ucieka coraz szybciej, a może to my jesteśmy coraz starsi i bardziej doświadczeni przez życie.

http://mlodygiercownik.pl/2017/05/18/recenzja-gry-karcianej-dixit-podroze/

Czy recenzja była pomocna?