Ostatnimi czasy większość gier edukacyjnych od wydawnictwa Granna sygnowanych jest nazwą portalu Squla, co wydaje się dobrą decyzją, ponieważ platforma ta zawodowo zajmują się kształceniem dzieci, a gry tylko pomagają w promocji nauki i znakomicie pośredniczą w przekazywaniu wiedzy.
Osobiście za grami quizowymi nie przepadamy, gdyż szybko się ogrywają, w tym przypadku mamy jednak dość dużą swobodę w zadawaniu pytań i możemy mocniej skupić się na samej rozgrywce. Warto także zaznaczyć, że te karty różnią się wyglądem od wcześniej prezentowanych w serii ? naszym zdaniem są bardziej atrakcyjne wizualnie.
?Wyprawy z geografia? to edukacja połączona z podróżowaniem po mapie świata z użyciem kart. Sama rozgrywka przypomina odrobinę tradycyjnego, nieco zmodyfikowanego Piotrusia, a ta lekkość gry i prostota zasad pozytywnie oddziałuje na zabawę. Gra dla 2-4 dzieci w wieku od 10 lat (klasy 5-6 szkoły podstawowej), czas który musimy przeznaczyć na pojedynczą partię to ok. 20 minut.
Wewnątrz pudełka mieszczą się: karty do gry, instrukcja oraz kupon rabatowy, aby skorzystać z wirtualnej rozrywki i nauki przez sieć. Karty to kraje, ale także 6 regionów globu prezentujących usytuowanie państw względem siebie.
Karty są odrobinę szersze od standardowych. Wyglądają bardzo ładnie, nie przypominają klasycznych ramek z pytaniami. Tutaj widzimy flagę, typowe obiekty charakterystyczne dla danego kraju, narodu czy kultury oraz nazwę państwa i kontynentu, na którym jest ono położone. Są też ciekawostki geograficzne, a na dole karty ? ikony odnoszące się do kompletu, czyli kwartetu, który musimy uzbierać.
Celem gry jest wyłożenie kwartetów ? czterech kart w danym kolorze składających się na komplet, każda z nich będzie wymieniana na punkty. W grze występują dwa ?superkwartety? ? Azja i Europa Zachodnia ? jest to pięć kart, z których również kompletujemy cztery, a ostatnie będą ujemnie punktowane przy końcowym liczeniu. W trakcie gry prosimy wybranego gracza o daną kartę, jeśli ją posiada to zadaje nam pytanie. Zadania wymyślają sami gracze, korzystając z ciekawostek na kartach. W przypadku właściwej odpowiedzi otrzymujemy kartę, błędna kończy naszą turę, którą kontynuuje ostatnio proszona o kartę osoba.
Grając w dwie osoby rozdajemy karty dla trzeciego ? fikcyjnego gracza. Kiedy zapytamy konkurenta o kartę, której nie ma na ręce, bierzemy losową z trzeciego stosu ? wirtualnego uczestnika gry.
Można bawić się w nagradzanie za poprawne rozwiązania. Wydawca radzi również podawać kilka wariantów odpowiedzi w przypadku bardziej szczegółowych danych.
?Wyprawy z geografią? bardzo nam się podobają, ponieważ karty mają świetny design ? nam osobiście przypominają graffiti czy murale wykonywane na ścianach budynków. Są kolorowe i zawierają interesujące treści. Kraje, którymi gramy również są egzotyczne, przynajmniej wybrane, chociażby z Australii i Oceanii czy Afryki ? tych ostatnich chcielibyśmy nawet jeszcze więcej, bo to ciągle nieodkryty turystycznie kontynent.
http://mlodygiercownik.pl/2017/08/16/recenzja-gry-edukacyjnej-squla-wyprawy-z-geografia/