Nasz wspólny świat 3. Podręcznik do kształcenia Literacko-Kulturowego gimnazjum Język polski

podręcznik

Wydawnictwo Wiking wydawnictwo edukacyjne
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

Aprobata MEN: 124/5/2011
Seria podręczników `Nasz wspólny świat` jest całościowym opracowaniem, które nie ogranicza się jedynie do treści związanych z językiem polskim - literaturą czy gramatyką - ale poszerza zakres materiału o edukację filozoficzną, czytelniczą i medialną. Łączy tematykę historyczną, kulturową, zagadnienia dotyczące sztuki, tradycji europejskiej, zręcznie wplatając je w wykład na temat dziejów literatury. Idea programu w dużej mierze zawarta jest w jego tytule - ma on służyć uczniowi do poznawania i rozumienia świata, odnalezienia w nim swojego miejsca. Program ten nie jest zbiorem encyklopedycznych wiadomości, w sposób naturalny i przejrzysty połączono w nim chronologiczny i problemowy układ zagadnień. Ułatwi to znacznie pracę ucznia na dalszych etapach kształcenia, gdyż w szkołach ponadgimnazjalnych najczęściej spotyka się `epokowe` ujęcie treści nauczania.
Autorzy podręczników proponują, aby te same umiejętności były kształcone i rozwijane w każdej z trzech kolejnych klas, przy stopniowaniu poziomu trudności. Podręcznik do kształcenia literacko-kulturowego dla klasy pierwszej gimnazjum skonstruowany jest tak, aby uczeń przez pryzmat tekstów spojrzał przede wszystkim na człowieka i jego otoczenie. Stąd tytuły rozdziałów: Jestem obywatelem Ziemi, Źródło prawdy o naturze ludzkiej, Twórca i sława. Z takiego pomysłu na `naukę literatury` wyrosła koncepcja - kształcenia językowego jako integralnej części kształcenia literackiego. Punktem wyjścia do rozważań na temat języka stają się, zamiast przykładów wyjętych z kontekstu, teksty literackie oraz oparte na nich ćwiczenia. Wszystkie zagadnienia, począwszy od budowy słów, związków frazeologicznych, przez umiejętność komponowania wypowiedzeń oraz form podawczych, a na refleksji nad funkcjami języka kończąc, wytłumaczone zostały uczniowi na konkretnych utworach literackich bądź ich fragmentach.
Takie dwustronne spojrzenie na tekst daje uczniowi możliwość wnikliwego zbadania go, jako literackiego i językowego tworu innego człowieka, i staje się inspiracją oraz punktem wyjścia do tworzenia przez młodego czytelnika własnych tekstów.
S
Szczegóły
Dział: Podręczniki szkolne
Wydawnictwo: Wiking wydawnictwo edukacyjne
Oprawa: miękka

RECENZJE - Podręcznik - Nasz wspólny świat 3. Podręcznik do kształcenia Literacko-Kulturowego gimnazjum Język polski

4.5/5 ( 8 ocen )
  • 5
    6
  • 4
    1
  • 3
    0
  • 2
    1
  • 1
    0