eBookowe bestsellery z tych samych kategorii

GRA O ŻYCIE

ebook

Wydawnictwo Albatros
Data wydania 2017
Zabezpieczenie Znak wodny
Produkt cyfrowy
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

GRY PRZERASTAJĄCE NAJŚMIELSZE MARZENIA I... NAJGORSZE KOSZMARY

OSTATNI TOM TRYLOGII DOKTRYNA ŚMIERTELNOŚCI DLA FANÓW RZECZYWISTOŚCI CYFROWYCH

Michael jest graczem, który bez wątpienia lepiej czuje się w świecie wirtualnym niż realnym. Jego gry nie przypominają jednak zupełnie nieszkodliwej formy rozrywki. W grach, które preferuje Michael, wydarzenia z cyberprzestrzeni zostają przeniesione wprost do świata realnego i zaczynają przyćmiewać prawdziwe życie. Zaledwie kilka tygodni temu pogrążanie się we Śnie Michael uważał za coś zabawnego. To się jednak zmieniło. VirtNet jest najnowocześniejszym i najoryginalniejszym systemem oferującym swoim użytkownikom rozrywkę, jakiej nie dostarczy im nikt inny. Największą zaletą VirtNetu jest to, że można do niego wejść nie tylko umysłem, ale i ciałem. To uczucie pochłaniające gracza bez reszty Michael kochał najbardziej. Niestety i to się zmieniło. Teraz za każdym razem, gdy chłopak zatapia się w wirtualnym świecie, kładzie na szali swoje życie.

TRYLOGIA AUTORA LITERACKIEGO I FILMOWEGO HITU WIĘZIEŃ LABIRYNTU
S
Szczegóły
Dział: Ebooki pdf, epub, mobi, mp3
Wydawnictwo: Albatros
Rok publikacji: 2017

RECENZJE - eBook - GRA O ŻYCIE

4.6/5 ( 7 ocen )
  • 5
    5
  • 4
    1
  • 3
    1
  • 2
    0
  • 1
    0

Qultura słowa

ilość recenzji:467

brak oceny 21-02-2017 18:24

W matni VirtNetu
?Czasami myślę sobie, że nikt już nie jest żywą istotą, wszyscy jesteśmy tylko cieniami z domeny wirtualnej rzeczywistości i gdyby ktoś wyłączył prąd, wszyscy byśmy po prostu zniknęli, jakby nikt z nas nigdy nie istniał.? ? te przerażające słowa autorstwa pisarza Davida Albahari nie są może krótkofalową perspektywą rozwoju naszej cywilizacji, ale w dalekiej przyszłości mogą stać się prorocze. I, o ile nikt nie wierzył w świat wykreowany przez Lema ? świat, który dziś możemy powoli obserwować ? tak na słowa tego pisarza warto zwrócić uwagę. Być może one pomogą opamiętać się w odpowiednim momencie, spowolnić rozwój cyfryzacji i ekspansję wirtualnej rzeczywistości, a także odsunąć od siebie widmo człowieka uzależnionego od globalnej sieci.
Na taką chwilę refleksji niektórzy nie mogą już sobie pozwolić. Wydarzenia opisane przez doskonałego kreatora innych wymiarów i mistrza skomplikowanych akcji ? Jamesa Dashnera, znów wciągną nas w głąb VirtNetu tyle tylko, że teraz jesteśmy świadomi, o jak wielką stawkę toczy się gra. Cykl ?Doktryna Śmiertelności?, opublikowany nakładem wydawnictwa Albatros to fascynująca gra, w której tak naprawdę nie ma wygranych, gra o dalsze istnienie świata, o miliony ludzkich istnień. Ostatnia, trzecia już część powieści, to prawdziwy rollercoaster, pędzący z zawrotną szybkością, to decyzja, która może sprowadzić na nas śmierć lub zapewnić ? nieśmiertelność. Po tom ?Gra o życie? sięgnąć mogą przede wszystkim te osoby, które miały już możliwość poznać poprzednie części historii, które opowiedziały się po stronie młodego gracza Michaela bądź też po stronie cyberterrorysty i twórcy Doktryny Śmiertelności, Kaine`a. Również ci, którzy dopiero od trzeciego tomu rozpoczęli przygodę z VirtNetem, będą zadowoleni z emocji, których dostarcza lektura, choć jej fabuła będzie stanowiła pewnego rodzaju wyzwanie.
Otrzymujemy bowiem kontynuację ostatniej części historii tyle tylko, że rodzicom Sary, jednej z trójki przyjaciół ? graczy, udało się wyciągnąć młodzież z więzienia. Teraz podążają w stronę opuszczonej bazy wojskowej należącej do wojowników technologicznych, opanowanej obecnie przez ? No właśnie, kim tak naprawdę są twory, które pomogły Michaelowi ? przyjaciółmi czy wrogami? Czy Helga, którą chłopiec zna z dzieciństwa, pod której opieką dorastał, a która stanowiła część wykreowanej rzeczywistości, rzeczywiście stoi po ich stronie? Czy tajemniczy odłam graczy ? Sojusz Tworów, rzeczywiście ma jasne intencje? Odpowiedzi na te pytania będą miały kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa Michaela, Brysona i Sary, a także ? całej ludzkości. Służby VirtNetu mają bowiem niezwykle przebiegły plan, który nie tylko zakłada obarczenie winą za wszystkie zbrodnie Kaine`a, ale też niemal bezkarne powodowanie rzeczywistej śmierci wszystkich tych tworów, które w jakiś sposób wydają się im zagrażać. Tyle tylko, że taka śmierć oznacza nie tylko ostateczne unicestwienie tworu, ale i człowieka.
Czy i tym razem Michael znajdzie właściwe rozwiązanie? Czy po wizycie w Ulu, kwantowym nośniku, na którym przechowywane są kopie bezpieczeństwa tworów ? ludzkie umysły, decyzja ta będzie najlepszą z możliwych? Czy chłopiec zdobędzie się na to, by tym razem zaufać Kaine`owi, który kreuje się na ofiarę całej sytuacji? Czy skusi go wizja terrorysty, który marzy o nieśmiertelności? Jak potoczy się ta opowieść, w której jest tyle niewiadomych, w której każdy krok wydaje się być śledzony przez służby VirtNetu z agentką Weber na czele? Przekonamy się o tym sięgając po niezwykle emocjonująca powieść, która zapewnia nam ekstremalne doznania, która przeraża swoim fatalizmem, a także zachwyca bogactwem szczegółów, pozwalających w pełni poczuć się niczym w wirtualnej rzeczywistości. Podobnie jak Michael jesteśmy świadomi, że skończyły się już czasy beztroskiego zanurzania w inne światy ? teraz to my jesteśmy odpowiedzialni za istnienie zarówno tworów, jak i ludzi. Spoczywa na nas ogromna odpowiedzialność, a możemy zaufać wyłącznie swoim przyjaciołom. Czy to jednak wystarczy, by wygrać? Z pewnością wystarczy, by dobrze bawić się w trakcie lektury, by dać Dashnerowi się ponieść na fali wyobraźni, by zauroczyć się jego wizją i mistrzostwem w kreowaniu bohaterów. Tym samym jest to powieść nie tylko dla młodzieży, ale wspaniała propozycja dla wszystkich, którzy są w stanie wyobrazić sobie zagrożenia płynące z rozwoju technologicznego i grę, która zaczyna wymykać się spod kontroli.