Fortepian w twórczości Witolda Lutosławskiego - 03 Witold Lutosławski o sztuce...; Rozdz. 3 Estetyka i rozwiązania kompozytorskie a wykonawcze środki...; Zakończenie; Bibliografia wydawnictw nutowych; Bibliografia
ebook
Wydawnictwo Uniwersytet Śląski |
Data wydania 2017 |
Zabezpieczenie Znak wodny |
Produkt cyfrowy |
- Dostępność niedostępny
Opis produktu:
100/100 LUTOSŁAWSKI - rok 2013 Rokiem Witolda Lutosławskiego - książka Agnieszki Kopińskiej wpisuje się w trwający właśnie Rok Witolda Lutosławskiego.Praca niniejsza na bazie problematyki interpretacyjnej utworów fortepianowych i kameralnych Witolda Lutosławskiego rozwija wątek podjęty przez samego kompozytora - spojrzenie na dzieło muzyczne z punktu widzenia odbiorcy. Będąc próbą podsumowania odkryć z dziedziny psychoakustyki i psychologii muzyki przydatnych w praktyce wykonawczej muzyki współczesnej, eksploruje jednocześnie rozległe możliwości zastosowania podejścia percepcyjnego, definiując efektywne i uniwersalne środki wyrazu artystycznego użyteczne w szeroko pojętym wykonawstwie muzycznym.
Publikacja jest adresowana do grona muzyków oraz osób pozostających pod urokiem sztuki Witolda Lutosławskiego, ale także do wszystkich czytelników zafascynowanych tematem percepcji muzycznej i możliwościami praktycznego wykorzystania jej mechanizmów w kreowaniu muzyki. Punktem wyjścia rozważań jest przedstawienie oddziaływania określonych środków kompozytorskich na odczucia słuchacza, dlatego podjęta tu tematyka może stanowić inspirujący materiał także dla twórców nowej muzyki.
Autorka z dużą dozą odwagi podejmuje fundamentalną dla wykonawstwa i odbioru dzieła muzycznego tematykę, która - co paradoksalne - rzadko jest w tak dogłębnej formie podejmowana w akademickiej dydaktyce instrumentalnej. (...) O wartości jej pracy stanowi także różnorodność spojrzeń na percepcję (...) dzieła muzycznego poprzez każdy z elementów triady: kompozytor - wykonawca - słuchacz. (...) podkreślić należy również dydaktyczne walory pracy, która może być pomocna w kształceniu akademickim. Przetransponowanie idei tu zawartych może istotnie wpłynąć na wzbogacenie posiadanych środków wyrazu młodego muzyka zagłębiającego się w wykonawstwo muzyki XX w. a także istotnie poszerzyć wiedzę studentów teorii muzyki i muzykologii. (z recenzji wydawniczej prof. AM w Katowicach Zbigniewa Raubo).
Szczegóły | |
Dział: | Ebooki pdf, epub, mobi, mp3 |
Wydawnictwo: | Uniwersytet Śląski |
Rok publikacji: | 2017 |