rozwiń
rozwiń
zwiń
zwiń
wpisz minimum 3 znaki
Wybrane aspekty społecznego funkcjonowania młodzieży niesłyszącej i słabo słyszącej
ocena: 5, głosów: 1
 
przeczytaj fragment książki
Wybrane aspekty społecznego funkcjonowania młodzieży niesłyszącej i słabo słyszącej

Spis treści:

Wprowadzenie



Rozdział 1

Uszkodzenie słuchu



1.1. Rozważania terminologiczne

1.2. Następstwa uszkodzenia słuchu

1.2.1. Wymiar organiczny

1.2.2. Wymiar psychiczny

1.2.3. Wymiar społeczny



Rozdział 2

Rozwój społeczny dzieci i młodzieży

2.1. Terminologia

2.2. Prawidłowości rozwoju społecznego



Rozdział 3

Osoby niesłyszące w społeczeństwie

3.1. Stereotyp osoby niesłyszącej w odbiorze społecznym

3.2. Społeczność niesłyszących – niepełnosprawni czy odmienność kulturowa

3.3. Komunikowanie się osób niesłyszących z otoczeniem



Rozdział 4

System edukacji niesłyszących

4.1. Rys historyczny

4.2. Stan obecny

4.2.1. Kształcenie w szkołach specjalnych

4.2.2. Kształcenie w szkołach integracyjnych

4.2.3. Kształcenie w szkołach masowych

4.3. Miejsce gimnazjum w systemie edukacji osób niesłyszących



Rozdział 5

Metodologia badań własnych

5.1. Założenia metodologiczne

5.2. Zmienne i wskaźniki zmiennych

5.3. Metody i techniki badań

5.4. Teren badań

5.5. Charakterystyka badanej grupy



Rozdział 6

Wybrane aspekty społecznego funkcjonowania

6.1. Kompetencja komunikacyjna badanych

6.1.1. Ogólna charakterystyka

6.1.2. Strategia gestowo-mimiczna

6.1.3. Strategia foniczna

6.1.4. Preferowana strategia komunikacyjna

6.2. Poziom ogólnego przystosowania społecznego badanych

6.2.1. Motywacja do nauki szkolnej

6.2.2. Zachowanie się antyspołeczne

6.2.3. Przyhamowanie

6.2.4. Uspołecznienie

6.3. Poziom empatycznego rozumienia innych

6.4. Funkcjonowanie w zespole klasowym

6.4.1. Pozycja/status badanych uczniów w zespole klasowym

6.4.2. Rola badanych w zespole klasowym

6.5. Samoocena badanych

6.5.1. Zdolności i umiejętności

6.5.2. Techniki szkolne

6.5.3. Ocena własna



Rozdział 7

Kompetencja komunikacyjna a wybrane aspekty

społecznego funkcjonowania

7.1. Kompetencja komunikacyjna badanych a poziom ogólnego

przystosowania społecznego badanej młodzieży

7.2. Kompetencja komunikacyjna badanych a poziom empatycznego

rozumienia innych

7.3. Kompetencja komunikacyjna badanych

a funkcjonowanie w zespole klasowym

7.4. Kompetencja komunikacyjna a samoocena



Rozdział 8

Refleksje końcowe



Rozdział 9

Implikacje dla praktyki





Bibliografia

Wybrane aspekty społecznego funkcjonowania młodzieży niesłyszącej i słabo słyszącej

książka

Wydawnictwo: Impuls

Oprawa: miękka

Ilość stron: 232

Dostępność: niedostępny

DARMOWA DOSTAWA przy zamówieniach od 50zł Pocztą Polską
(dot. zam. przedpłaconych na terenie kraju)

Nasza cena: 32,04

Cena detaliczna: 34,82

U nas taniej o 8%

dodaj do przechowalni dodaj do listy życzeń

Przy zakupie 5 egz.
Cena hurtowa:

27,86

Powrót
  • Opis

  • Szczegółowe informacje

  • Recenzje

Wybrane aspekty społecznego funkcjonowania młodzieży niesłyszącej i słabo słyszącej - opis produktu:

W społecznym odbiorze istnieje szereg cech przypisywanych osobom niesłyszącym. Na ich podstawie powstaje obraz osób innych, bywa, że gorszych od słyszących. Dlaczego gorszych? Ponieważ wada słuchu, oprócz pierwotnego braku dopływu bodźców dźwiękowych, może powodować zaburzenia w rozwoju i funkcjonowaniu osób nią dotkniętych w trzech sferach życia: fizycznej, psychicznej i społecznej. Nie oznacza to jednak, że zaburzenia te muszą się pojawić. Dzięki postępowi medycyny i techniki jesteśmy w stanie zapobiegać wtórnym następstwom uszkodzenia słuchu. Nie bez znaczenia pozostają również działania specjalistów z zakresu terapii i rehabilitacji - surdopedagogów, surdologopedów i psychologów. Niezwykle ważne jest wypracowanie odpowiednich do możliwości dziecka sposobów jego porozumiewania się z otoczeniem. Trwający od przeszło 200 lat spor o metodę pracy i komunikacji z niesłyszącymi nadal jest obecny w praktyce rehabilitacyjnej i edukacyjnej. Jedni negują język migowy, dla innych jest on jedynym słusznym środkiem komunikacji. Jest jeszcze trzecie podejście, któregozwolennicy wykorzystują większą liczbę kanałów umożliwiających skuteczne porozumiewanie się (metody bimodalne, multimodalne, komunikacja totalna). To ostatnie podejście wydaje się - z punktu widzenia kształcenia kompetencji komunikacyjnej, a więc umiejętności adekwatnego do sytuacji i możliwości percepcyjnych odbiorcy (partnera komunikacyjnego) posługiwania się językiem ? najbardziej odpowiednie. W życiu codziennym nie jest bowiem ważne, co wiemy o języku, ale to jak i kiedy jesteśmy w stanie go używać. To jest podstawowy warunek właściwego funkcjonowania w społeczeństwie. Osoba słysząca, nieznającajęzyka migowego, w otoczeniu ludzi go używających również jest osobą niepełnosprawną. Niniejsze opracowanie jest próbą opisu wybranych aspektów społecznego funkcjonowania gimnazjalistów z wadą słuchu w ich własnym środowisku - wśród innych niesłyszących lub słabo słyszących. Jest to także próba odpowiedzi na pytanie: czy i jakie relacje zachodzą między posiadanymi umiejętnościami porozumiewania się a poziomem przystosowania społecznego, zachowaniami empatycznymi, funkcjonowaniem w grupie rówieśniczej czy poziomem samooceny.

Wybrane aspekty społecznego funkcjonowania młodzieży niesłyszącej i słabo słyszącej - szczegółowe informacje:

Dział: Książki
Wydawnictwo: Impuls
Oprawa:miękka
Wymiary:160x240
Ilość stron:232
ISBN:978-83-7587-038-1
Wprowadzono: 12.09.2008
i zgarniaj nagrody napisz recenzję

Wybrane aspekty społecznego funkcjonowania młodzieży niesłyszącej i słabo słyszącej - recenzje klientów


Podobał Ci się ten tytuł? Zainspirował Cię? A może nie zgadzasz sie z autorem, opowiedz nam o tym, opisz swoje doznania związane z lekturą.
10.00 10.00 10.00 10.00

Brak list życzeń:

Utwórz

rozwiń
Wpisz numer
Swojego zamówienia (xxxxxx/rrrr)
Sprawdź

Kup podręczniki i wyprawkę szkolną
na RATY!

Szczegóły >>

Powiadom kiedy produkt będzie dostępny

Wpisz swój adres e-mail: