Na fali
Trzecia fala nie jest apokaliptyczną wizją przyszłości, nie oznacza końca świata (przynajmniej w dosłownym tego słowa znaczeniu), nie ma też nic wspólnego z popularnymi filmami katastroficznymi. Trzecia fala to bowiem czas Internetu, nowy rozdział nie tylko dla gospodarki, ale i dla wszystkich podmiotów gospodarczych i osób fizycznych w niej funkcjonujących. To czas, w którym firmy musząc pogodzić się z nowymi warunkami prowadzenia działalności, nowymi formami kontaktu, kanałami sprzedaży, formami marketingu, a nawet ? profilem działalności.
Książka ?Trzecia fala? autorstwa Steve`a Case, opowiada właśnie o takiej trzeciej fali, a właściwie o funkcjonowaniu firm w dobie Internetu. Kolejne już wydanie publikacji ?Trzecia fala. Wizja gospodarki przyszłości?, z pewnością powtórzy sukces poprzedniego. Zawiera ona nowy rozdział, w którym autor przedstawił listę siedmiu przemyślanych pomysłów, dotyczących wykorzystana technologii i innowacji do tworzenia przyszłości. Tym większą wartość książka opublikowana nakładem Wydawnictwa Studio Emka ma dla praktyków biznesu, dla wszystkich, którzy sprawują w firmach funkcje zarządcze, a także dla tych, którzy firmy te posiadają. To również publikacja adresowana do studentów i osób zgłębiających temat, tym cenniejsza, że dzięki oparciu jej na osobistych doświadczeniach autora, stanowi swego rodzaju case study i to z gotowymi rozwiązaniami.
W kolejnych rozdziałach tej książki, która stanowi zarówno poradnik prowadzenia biznesu, jak i swego rodzaju pamiętnik, poznajemy zarówno historię autora i przebieg ścieżki jego kariery, spektakularnych wzlotów i upadków, jak i metody prowadzenia firmy przyszłości. Czytamy o uruchomieniu serwisu AOL, wejściu na giełdę, a także aktywności w cyberprzestrzeni. Case podkreśla, że obecnie sukces firmy w dobie trzeciej fali musi opierać się na trzech P, tj. partnerstwie, polityce i wytrwałości.
Autor tłumaczy, że ?przedsiębiorcy trzeciej fali muszą znaleźć sposób na zachowanie równowagi między perspektywa fachowca i nieustępliwym, rewolucyjnym uporem przedsiębiorcy?. Ostrzega również przed sytuacją, w jakiej znajdzie się wiele stabilnych dotąd i przynoszących zyski firm, w obliczu zbliżania się trzeciej fali, jeśli nie nauczą się one tą falą zarządzać. Zauważa również, że stajemy się powoli społeczeństwem start-upów, które powstawać będą w miastach mających dotychczas marginalne znaczenie. Dokładnie wyjaśnia, jak należy pracować z rządem oraz podaje obszary, na których rząd ten powinien się skupić, formułuje też przesłanie, zarówno dla przedsiębiorców, jak i dla przedsiębiorców, Ameryki korporacyjnej oraz rządu.
To wszystko sprawia, że ?Trzecia fala? stanowi dokładną instrukcję, jak na tej fali się unosić, a co więcej ? jak zmierzać w kierunku celu wykorzystując potencjał, jaki ze sobą fala ta niesie. Porywający sposób przedstawiania swojej biznesowej historii, który stosuje autor sprawia, że książkę ? mimo niełatwej tematyki ? czyta sie jednym tchem. Jeśli jeszcze towarzyszyć temu będzie wprowadzenie rad podanych przez Casey`a w życie, możemy być pewni, że publikacja ta stanowić będzie przepustkę do sukcesu firmy przyszłości.
Opinia bierze udział w konkursie