Real Madryt Strategia sukcesu

książka

Wydawnictwo REBIS
Oprawa miękka
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

Jak wartości stworzyły najlepszy klub świata.
Kompletne i dogłębne studium działania słynnego klubu. Otwierająca oczy analiza, napisana z kliniczną precyzją i wyczuciem. - Sir Alex Ferguson, manager Manchester United 1986-2013
Dzięki bezprecedensowemu dostępowi do zakulisowych tajemnic powstało najpełniejsze studium sportowego klubu, jakie kiedykolwiek napisano. Prezentuje zarówno sportowe, jak i pozaboiskowe dokonania, które pozwalają wysnuć fascynujące wnioski. - David Stern, były komisarz NBA
Założony w 1902 roku Real Madryt jest najbardziej utytułowanym klubem piłkarskim na świecie. Królewscy zdobyli najwięcej trofeów w historii, w tym 11 Pucharów Europy. Jednakże te triumfy nie są tylko zasługą zawodników i trenerów. Niemal niezauważalnie zarząd, złożony głównie z outsiderów, wyprowadził Real Madryt ze skraju bankructwa na pozycję jednego z najwyżej wycenianych klubów sportowych świata (według `Forbesa` - 3,65 mld dolarów w 2016 roku).
Jak osiągnięto tak nadzwyczajny sukces? Steven G. Mandis miał bezprecedensowy dostęp do wszelkich pracowników klubu - od prezesa, przez obecnych i byłych piłkarzy oraz trenerów, po osoby zajmujące się stadionem, szkółką piłkarską i infrastrukturą treningową - a także do pełnych danych finansowych i statystycznych. Dzięki temu może przekonująco dowieść, że cała strategia Realu Madryt, na boisku i poza nim, od doboru zawodników do zarządzania finansami, opiera się na kulturze organizacyjnej i systemie wartości pochodzącym od członków społeczności klubowej.
Książka Mandisa nie tylko pozwala zajrzeć za kulisy działalności znakomitego klubu, ale i precyzyjnie ukazuje niedościgły model biznesowy.

Ta praca stanie się jedną z najważniejszych książek o sporcie, jakie kiedykolwiek napisano. Bez względu na to, czy jesteś wielbicielem piłki nożnej lub kibicem Realu Madryt, po przeczytaniu tej książki będziesz inaczej patrzył na sport i biznes. - Billy Beane, autor książki `Moneyball. Nieczysta gra`.
S
Szczegóły
Dział: Książki
Wydawnictwo: REBIS
Oprawa: miękka
Okładka: miękka
Wprowadzono: 14.03.2017

RECENZJE - książki - Real Madryt Strategia sukcesu

4.7/5 ( 11 ocen )
  • 5
    9
  • 4
    1
  • 3
    1
  • 2
    0
  • 1
    0

Maciej Szymański

ilość recenzji:18

brak oceny 8-05-2017 10:05

Trzeba zacząć od tego, że autor nie napisałby tak szczegółowej książki gdyby nie znajomości i otwarty dostęp do wszystkich pracowników klubu i niemal wszystkich miejsc. Niemniej jednak mimo iż klub był zaangażowany w tworzenie książki, nie autoryzował jej.

Książka zaczyna się wstępem do polskiego wydania autorstwa jednego z redaktorów polskiego serwisu o Realu Madryt, słowem wstępnym autora o książce, w którym podany jest nawet e-mail do podzielenia się opinią o publikacji oraz wprowadzeniem mówiącym o zdobyciu La Decimy, czyli dziesiątej Ligi Mistrzów.

Publikacja podzielona jest na cztery części. Pierwsza odpowiada na pytanie "Jak Real stał się najlepszym klubem świata?", druga opisuje erę Galacticos 1.2 (nazwana tak przez autora), która obejmuje lata 1955 - 1960), trzecia część obejmuje lata 2000-2006, czwarta 2009-2014, zaś ostatnia to początek Galactios 4-0 - tej najlepszej wersji od 2015 roku.

lektura kończy się czterema dodatkami. Są to porównania każdej z er Realu, wskaźniki bejsbolowe dla sezonu regularnego i fazy play-off, schemat organizacyjny klubu oraz klasyfikacja gwiazd Realu.

W książce znajdziemy wiele statystyk, anegdot i liczb. Pokazuje sferę nie tylko piłkarska (przemianę sportową), ale także biznesową (analiza biznesowa) klubu. Czytając lekturę poznamy tajniki funkcjonowania Królewskich, zasady i metody, którymi kierują się właściciele.

Publikacja była wydawana z myślą o rynku amerykańskim. Autor wykorzystał amerykański żargon sportowy. Nawet kwoty euro przeliczne są na dolary. Z jednej strony łatwo czyta się ją amerykańskim odbiorcą, zaś z drugiej po przetłumaczeniu jej na inne języki w tym także i polski, może nieco utrudnić czytanie a także miejscami przynudzać podczas opisywania czegoś, co dla Europejczyków w piłce nożnej jest oczywiste.

W książce znajdziemy między innymi także wyzwania z jakimi musiał radzić sobie klub, opis cyfrowej rewolucji w klubie, stworzenie gier, aplikacji czy portali społecznościowych. Kibice znajdą także szczegółowe porównanie różnych elementów między Realem Madryt a FC Barceloną.

Publikacja przeznaczona jest nie tylko dla fanów Realu Madryt i piłki nożnej, ale także "wnioski z niej mogą czerpać branże i organizacje na całym świecie". Celem książki jest "stymulowanie do myślenia i inspirowanie klubów i organizacji do poszukiwania sposobów na jak najlepsze wyniki. Co ciekawe, całkowity dochód ze sprzedaży przeznaczony jest na cele charytatywne.