Pedagogika wczesnoszkolna Kluczowe problemy

książka

Wydawnictwo Libron
Oprawa miękka
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

Prof. dr hab. Irena Adamek - wieloletni nauczyciel akademicki Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie (m.in. dyrektor Instytutu Pedagogiki
Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej), aktualnie kierownik Katedry Pedagogiki w Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej. W latach 2006–2014 przewodnicząca Komisji Nauk Pedagogicznych PAN Oddział w Krakowie (aktualnie członek), członek Zespołu Edukacji Elementarnej Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN. Recenzent Ministerstwa Edukacji Narodowej ds. podręczników, programów i środków dydaktycznych do edukacji wczesnoszkolnej.
Specjalizacja: dydaktyka, pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna.
Autorka monografii, m.in.: Umiejętności dydaktyczne nauczyciela klas I-III szkoły podstawowej. Stan oraz próby ich kształcenia; Rozwiązywanie problemów przez dzieci;
Praktyka rozwojowa w wychowaniu małego dziecka; Teoria i praktyka przygotowania
dzieci do szkoły w warunkach rozwoju polskiego przedszkola (druga połowa XIX wieku–1918 rok); Podstawy edukacji wczesnoszkolnej; Programy kształcenia zintegrowanego a standardy ich konstruowania; Teoretyczne i praktyczne podstawy konstruowania programów szkolnych, oraz około 250 artykułów opublikowanych w pracach zbiorowych i czasopismach w kraju i za granica, a także redaktorka 18 książek.


Pedagogika wczesnoszkolna - kluczowe problemy to wartościowe i znaczące dla nauczycieli przesłanie nowego myślenia o dziecku i jego uczeniu się, z wyraźnym wskazaniem na szczególność w nim roli nauczyciela. W natłoku bodźców, w hałasie słów i obrazów, jakie towarzyszą rozwojowi człowieka, nauczyciel w interpretacji
Autorki - powraca niejako do swej właściwej roli - tłumaczącego, co niezrozumiałe, odkrywającego, co zakryte, przypominającego, co zapomniane, a nade wszystko stwarzającego klimat i środowisko do edukacyjnej aktywności ucznia [...].
Problematyka publikacji odnosi się do podstawowych założeń edukacyjnych:
wykorzystania najnowszych badan psychologiczno-pedagogicznych i socjologicznych w edukacji elementarnej; projektowania edukacji na czas obecny i na przyszłość z wykorzystaniem różnorodnych modeli; koncentrowania się na problemach i aplikacjach alternatyw; modyfikacji refleksji nad jakością edukacji i zmiany schematów działania przyjętych w dotychczasowych rozwiązaniach edukacyjnych [...].
Publikacja wpisuje się w szczególnie wartościowy nurt analiz i rozważań nad współczesną edukacją dziecka.

Z recenzji dr hab. Eugenii Rostańskiej, prof. nadzw. WSB w Dąbrowie Górniczej
S
Szczegóły
Dział: Książki
Wydawnictwo: Libron
Oprawa: miękka
Okładka: miękka
Wprowadzono: 10.09.2016

RECENZJE - książki - Pedagogika wczesnoszkolna Kluczowe problemy

4.3/5 ( 4 oceny )
  • 5
    3
  • 4
    0
  • 3
    0
  • 2
    1
  • 1
    0