Książkowe bestsellery z tych samych kategorii

Przyjaciółka   Książka 37,28 zł
Paderborn Langer Tom 2   Książka 32,93 zł
Tajemnica domu Uklejów   Książka 37,49 zł

Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej

Jak prowadzić obserwację dzieci, interpretować wyniki i formułować wnioski

książka

Wydawnictwo Bliżej przedszkola
Oprawa miękka
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

Dlaczego w ramach diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej trzeba fachowo prowadzić obserwację i analizować dziecięce kompetencje? A przede wszystkim, jak to robić? By odpowiedzieć na te istotne pytania, powstała książka napisana przez prof. Edytę Gruszczyk-Kolczyńską i Ewę Zielińską "Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej. Jak prowadzić obserwację dzieci, interpretować wyniki i formułować wnioski".
Z chwilą przeniesienia diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej z poradni do placówek wychowania przedszkolnego, obserwacja i interpretacja dziecięcych aktywności nabrała znaczenia. Pierwszy etap tej diagnozy polega bowiem na obserwowaniu dzieci, analizowaniu oraz interpretowaniu ich zachowań w trakcie zabaw i zajęć przedszkolnych. Książka udostępnia nauczycielowi profesjonalne GOTOWE narzędzia diagnostyczne.

Wyjątkowość treści prezentowanych w publikacji podkreśla fakt, że, według Autorek, nieporozumienia w zakresie stosowania metody obserwacji wynikają z niedostatków publikacji poświęconych nauczycielskiej diagnozie i braku sprawdzonych narzędzi diagnostycznych. Autorki mają nadzieję, że ich starania wprowadzenia zmian przyczynią się do takiego wychowania i edukacji dzieci, aby lepiej wiodło się im w szkole i dorosłym życiu.


W publikacji znajdują się m.in.:
Najważniejsze ustalenia dotyczące gotowości dzieci do podjęcia nauki w szkole,
Podstawy merytoryczne, uzasadnienie i cele nauczycielskiej diagnozy,
Informacje o tym, dlaczego w ramach diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej trzeba fachowo prowadzić obserwację i analizować dziecięce kompetencje,
Opisy organizowania obserwacji i analizy funkcjonowania dzieci,
Opis pułapek, w jakie wpadają nauczyciele podczas obserwowania dzieci w ramach diagnozy gotowości do nauki szkolnej,
Nauczycielska diagnoza dziecięcych czynności samoobsługowych, sprawności ruchowych, funkcjonowania dzieci w trakcie zabawy, podejmowania i realizowania przez dzieci zadań,
Eksperymenty diagnostyczne, organizacja, przebieg zajęć i obserwacje,
Cele nauczycielskiej diagnozy realizowanej w eksperymentach diagnostycznych wykonywanych przez dzieci indywidualnie i zespołowo,
Sposoby notowania wyników obserwacji w zbiorczych arkuszach diagnostycznych, interpretacje i formułowanie działań w zakresie skuteczniejszego realizowania zadań przez dzieci,
Arkusze diagnostyczne i rysunki.

Zawartość płyty CD:

ARKUSZE DIAGNOSTYCZNE:
Czynności samoobsługowe - arkusz zbiorczy badanych dzieci
Funkcjonowanie dzieci w zabawie tematycznej - zbiorczy arkusz diagnostyczny
Funkcjonowanie dzieci w zadaniach realizowanych indywidualnie i w grupach
Sprawność ruchowa - zbiorczy arkusz diagnostyczny

ARTYKUŁY NA TEMAT DIAGNOZY:
Dlaczego w ramach diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej trzeba fachowo prowadzić obserwację i analizować dziecięce kompetencje
Informacja o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole
O diagnozie nauczycielskiej, jej celach i zakresach
Umiejętności społeczne - Wspomaganie rozwoju, wychowania i kształcenia pięciolatków

MATERIAŁY POMOCNICZE:
Normy dotyczące wzrostu i wagi chłopców i dziewcząt
Rozety - etapy układania
Schemat toru przeszkód
S
Szczegóły
Dział: Książki
Wydawnictwo: Bliżej przedszkola
Oprawa: miękka
Okładka: miękka
Wprowadzono: 10.06.2014

RECENZJE - książki - Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej, Jak prowadzić obserwację dzieci, interpretować wyniki i formułować wnioski

4.7/5 ( 18 ocen )
  • 5
    15
  • 4
    1
  • 3
    1
  • 2
    1
  • 1
    0