Kształtowanie się systemu językowego w zakresie kategorii przypadka rzeczowników u dzieci 5- i 6-letnich
książka
Wydawnictwo Uniwersytet Mikołaja Kopernika |
Oprawa miękka |
Opis produktu:
Książka oddawana do rąk czytelników mieści się w nurcie prac naukowych poświęconych rozwojowi kompetencji językowej dziecka. Język jako narzędzie komunikacji odgrywa zasadniczą rolę w edukacji, więc wykrywanie praw rządzących jego rozwojem w ontogenezie przyczynia się do stworzenia równych szans rozwojowych dla wszystkich dzieci. Biorąc pod uwagę to niewątpliwie podstawowe zadanie w ramach polityki oświatowej, Autorki uczyniły przedmiotem swego zainteresowania poziom kompetencji dzieci 5- i 6-letnich w zakresie kategorii przypadka rzeczowników i rolę analogii w jej nabywaniu. Przeprowadzone badania rzucają nowe światło na strukturę systemu językowego w kontekście dziecięcej hierarchizacji jego składników: od najłatwiejszych do najtrudniejszych. Jest to niezwykle istotne z punktu widzenia wyznaczania normy rozwojowej, stanowiącej punkt odniesienia w ocenie zaburzeń mowy.
Szczegóły |
Dział: | Książki |
Wydawnictwo: | Uniwersytet Mikołaja Kopernika |
Oprawa: | miękka |
Okładka: | miękka |
Wprowadzono: | 26.06.2017 |