Książkowe bestsellery z tych samych kategorii

KOOPETYCJA

W rozwoju przedsiębiorstw high-tech

książka

Wydawnictwo PLACET
Oprawa miękka
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

W miarę zawężania się pola konkurencji rośnie znaczenie zasobów niematerialnych i innowacyjnych zdolności firmy. Zastanowiło więc wielu badaczy jak relacje międzyorganizacyjne wpływają na rozwój tych zdolności. Jednym z poglądów wyjaśniających strategię sieci międzyorganizacyjnych jest paralelizm konkurowania i współpracy. Współpraca oznacza poszukiwanie synergii z tych relacji i ma miejsce w procesie kreowania dodatkowej wartości w sieci, a konkurencja dotyczy podziału tej wartości. Zespalanie się konkurencji i współpracy w jeden typ relacji i interakcji określa się mianem KOOPETYCJI. Koopetycja, mimo iż jest zjawiskiem stosunkowo młodym, dynamicznie się rozwija. Relacje koopetycyjne mają ogromne znaczenie dla strategii rozwoju przedsiębiorstw, relacji między konkurentami, reguł gry w sektorach oraz dla rozwoju gospodarek poszczególnych krajów i regionów. Mimo ich istotności, poziom wiedzy dotyczącej ich uwarunkowań, dynamiki i wpływu na rozwój przedsiębiorstw jest niesatysfakcjonujący. Dlatego podjęliśmy badania, które mają odpowiedzieć na pytania:
- Jak koopetycja wpływa na rozwój przedsiębiorstw wysokich technologii? i odwrotnie,
- Jak faza rozwoju przedsiębiorstwa high-tech wpływa na typ relacji koopetecyjnych? Uzyskane odpowiedzi zawarliśmy w tej pracy i mamy nadzieję, że posłużą one menedżerom, konsultantom, naukowcom i studentom w dalszym badaniu i stymulowaniu tych relacji.
S
Szczegóły
Dział: Książki
Wydawnictwo: PLACET
Oprawa: miękka
Okładka: miękka
Wprowadzono: 21.10.2014

RECENZJE - książki - KOOPETYCJA, W rozwoju przedsiębiorstw high-tech

4.5/5 ( 4 oceny )
  • 5
    3
  • 4
    0
  • 3
    1
  • 2
    0
  • 1
    0