Konteksty wychowania i edukacji a kształcenie nauczycieli w rzeczywistości ponowoczesnej
książka
Wydawnictwo AFM |
Oprawa miękka |
- Dostępność niedostępny
Opis produktu:
Prezentowana Czytelnikowi książka Konteksty wychowania i edukacji a kształcenie nauczycieli w rzeczywistości ponowoczesnej, redagowana przez Joannę Aksman i Jolantę Pułkę, stanowi próbę refleksji nad kondycją edukacji i nauczyciela w kontekście wyzwań, jakie niesie za sobą fenomen po-nowoczesności. Książka wpisuje się w niezmiernie ważny dyskurs dotyczący współczesnych wyzwań i zagrożeń wynikających z cech ponowoczesności dla systemu edukacji i jego podmiotów. Przedstawianymi treściami ogarnia podstawowe kwestie związane z fenomenem ponowoczesności, znajdującym swe odzwierciedlenie w wychowaniu i edukacji, odnosi się do globalnych trendów, egzemplifikowanych przez lokalne problemy edukacyjne, by znaleźć swe uszczegółowienie w aspektach kształcenia nauczycieli w czasach ponowoczesnych.Analizując wyzwania i zagrożenia wynikające z cech ponowoczesności dla procesów edukacyjnych, zwykle konstatujemy, iż stanowią one egzemplifika-cję chaosu wynikającego z przypadkowych i chwilowych interakcji, w które wchodzi człowiek w toku swojego życia, ale jak twierdzi Zygmunt Bauman - w dyskursie o ponowoczesności ostatecznie nie tyle idzie o naturę świata i w efekcie o jej zmianę, gdyż ?to nie świat stał się pluralistyczny, tylko my otworzyliśmy oczy na nieuchronność jego odwiecznego pluralizmu"2, ile o uwzględnienie natury świata w działaniach, także edukacyjnych.
Szczegóły | |
Dział: | Książki |
Wydawnictwo: | AFM |
Oprawa: | miękka |
Okładka: | miękka |
Wprowadzono: | 04.07.2015 |