Koncepcja wychowania dziecka w myśli pedagogicznej Sofii Cavalletti

Geneza, założenia teoretyczne i recepcja

książka

Wydawnictwo WAM
Oprawa miękka
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

Monografia autorstwa Barbary Surmy wpisuje się w obszar badań podstawowych nad myślą pedagogiczną. Badania te mają szczególny charakter, bowiem często polegają na ratowaniu (czy odzyskiwaniu) dla nauki nie tylko cennych, teoretycznych tekstów, ale i na naukowym opracowaniu czyjejś twórczej praktyki wychowawczej. By cennemu doświadczeniu pedagogicznemu i obrazującym je opisom rozproszonym w drobnych publikacjach nadać naukowe ujęcie - włączając je tym samym w obszar wiedzy pedagogicznej - potrzebna jest żmudna praca badawcza pedagoga-teoretyka, w uporządkowany sposób przedstawiająca nie tylko sens i praktyczną wartość rekonstruowanej koncepcji, ale też objaśniająca i porządkująca pojęcia oraz kategorie pojawiające się w rozsianych tekstach twórcy i we wspomnieniu jego wyjątkowej praktyki wychowawczej. Odnosi się to także do włoskiej pedagog Sofii Cavalletti, a zadania tego, o którym mowa, podjęła się właśnie autorka niniejszej monografii.
- Prof. dr hab. Janina Kostkiewicz

Autorka opracowała temat pedagogiczny o znacznej wadze poznawczej i praktycznej. Od wielu lat specjalizuje się w zgłębianiu podstaw teoretycznych i działalności praktycznej systemu pedagogicznego Marii Montessori (1870-1952), który w Polsce znajduje coraz więcej zwolenników. Barbara Surma prowadzi swoje poszukiwania krok dalej, poświęcając uwagę powstałej w nurcie montessoriańskim koncepcji wychowania religijnego, opracowanej przez Sofię Cavalletti (1917-2011), akcentującej tzw. narracyjną edukację religijną.
- Prof. dr hab. Stanisław Palka

Barbara Surma - doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, adiunkt w Akademii Ignatianum w Krakowie. W pracy naukowej koncentruje się zwłaszcza na problematyce wychowania dziecka w systemie pedagogicznym Marii Montessori, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień związanych z edukacją religijną. Ukończyła dwuletnie studia w Rzymie prowadzone przez Sofię Cavalletti i od ponad dwudziestu lat popularyzuje jej koncepcję wychowania dziecka w Polsce i Czechach. Współpracuje z włoskim Stowarzyszeniem Montessori (Opera Nazionale Montessori) oraz Polskim Stowarzyszeniem Montessori. Jest również nauczycielem dyplomowanym z dwudziestoletnim stażem w Przedszkolu Integracyjnym Montessori w Krakowie.
S
Szczegóły
Dział: Książki
Wydawnictwo: WAM
Oprawa: miękka
Wprowadzono: 22.06.2017

RECENZJE - książki - Koncepcja wychowania dziecka w myśli pedagogicznej Sofii Cavalletti, Geneza, założenia teoretyczne i recepcja

4.7/5 ( 6 ocen )
  • 5
    4
  • 4
    2
  • 3
    0
  • 2
    0
  • 1
    0