:
:
:
:
:
Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym
ocena: 6, głosów: 525
 

Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym

książka

Wydawnictwo: Harmonia

Oprawa: miękka

Ilość stron: 104

Wysyłamy w: 24h - 48h + czas dostawypomoc

Realizacja w ciągu 24h (dni robocze) dotyczy: - zamówień za pobraniem potwierdzonych danego dnia do godziny 12.00 - zamówień opłaconych kartą kredytową do godziny 12.00 - zamówień opłaconych przelewem po zaksięgowaniu wpłaty do godziny 12.00

Światowy Dzień Książki
RABATY DO -30%!

DARMOWA DOSTAWA POCZTĄ POLSKĄ NA TERENIE KRAJU OD 80 PLN, PRZY PRZEDPŁACIE!

Nasza cena: 13,76

Cena detaliczna: 14,95

U nas taniej o 8%

dodaj do przechowalni Dodaj do koszyka

Przy zakupie 5 egz.
Cena hurtowa:

11,96

Powrót
  • Opis

  • Szczegółowe informacje

  • Recenzje

Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym - opis produktu:

Książka jest przeznaczona dla nauczycieli i terapeutów uczniów niepełnosprawnych, ale mogą z niej korzystać także rodzice tych dzieci.
Jest to opracowanie mające na celu ułatwić pracę pedagoga przez wskazanie mu treści kształcenia i przewidywanych osiągnięć dziecka w kolejnych klasach. Najważniejsze cechy publikacji to:
- Przejrzystość i czytelność: materiał jest ujęty w tabele, treści kształcenia powtarzają się w każdej klasie odpowiednio poszerzone o kolejne, oczekiwane umiejętności dziecka. Tabele łatwo zestawiać, porównywać i do nich wracać.
- Pomoce do pracy: publikacja zawiera wykaż najważniejszych i najskuteczniejszych metod pracy z dziećmi wraz z ich krótką charakterystyką i wyborem bibliograficznym. Ponadto autorki zebrały ćwiczenia pomocne w osiąganiu celów.
Wykaz tych ćwiczeń znajduje się na końcu publikacji.
Dzięki czytelnym odnośnikom w tabelach łatwo je odnaleźć w trakcie realizacji programu, można też korzystać z nich w innych sytuacjach, np. w czasie zabawy (większość ćwiczeń opiera się na formie zabawowej).
- Elastyczność: książka nie zawiera gotowych scenariuszy, nie narzuca żadnej z metod, ponieważ praca z dzieckiem niepełnosprawnym pełna jest niespodziewanych sytuacji. Terapeuta, nauczyciel, rodzic powinien tak dobrać metody i formy pracy, by osiągnąć jak najlepsze rezultaty. Każde dziecko z niepełnosprawnością jest inne, należy więc się do niego dostosować - to co dobre dla jednego ucznia, drugiego może drażnić i zniechęcić.
- Wstęp skrótowo, lecz treściwie daje ogólny obraz edukacji dzieci upośledzonych ze szczególnym zwróceniem uwagi na ich potrzeby. Pozwala lepiej zrozumieć ucznia i daje podstawy do oceny jego i programu.

Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym - szczegółowe informacje:

Dział: Książki

Kategoria: nauki humanistyczne, pedagogika, terapia, upośledzenie umysłowe

Wydawnictwo: Harmonia
Oprawa:miękka
Wymiary:165x235
Ilość stron:104
ISBN:978-83-7134-237-0
Wprowadzono: 30.11.2007
i zgarniaj nagrody napisz recenzję

Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym - recenzje klientów

22 październik 2009

Program bardzo szczegółowo i starannie opracowany przez nauczycieli praktyków a nie teoretyków. Każdy nauczyciel uczący uczniów upośledzonych w stopniu umiarkowanym znajdzie w tym programie treści dla dziecka z górną, środkową i dolną granicą upośledzenia w stopniu umiarkowanym. I o to właśnie chodzi. Każde dziecko upośledzone w stopniu umiarkowanym będzie realizować inaczej ten program zgodnie z własnym rytmem swojego rozwoju. Gorąco polecam kupno tych programów!!!

1 wrzesień 2009

Program znakomicie opracowany. kupiłam wszystkie trzy części. Skorzystałam i polecam innych do ich wykorzystania w swojej pracy. Stanowi rewalacyjny przykład umiejetnosci dzielenia sie swoja wiedzą.

Pokaż więcej

15 czerwiec 2008

Programy opracowane są przez wytrawnych specjalistów z zakresu Pedagogiki Specjalnej. Celem prezentowanych Indywidualnych Programów Edukacyjno-terapeutycznych dzieci upośledzonych umysłowo jest osiąganie przez wychowanków możliwego do zaakceptowania poziomu dojrzałości społecznej, zawodowej i osobistej, pozwalającego na ich przystosowanie się do wymagań społeczeństwa. Tak, więc cele te sprowadzają się do kształtowania umiejętności współżycia z innymi ludźmi, dostosowania się i radzenia sobie z wymaganiami w pracy, właściwego obchodzenia się z urządzeniami użyteczności publicznej, wykorzystania wolnego czasu. Taką możliwość daje realizacja prezentowanych Indywidualnych Programów Edukacyjno-terapeutycznych Treści programu i proces dydaktyczny są tak dobrane, aby uczeń zrozumiał związki między przeszłością, teraźniejszością i przyszłością. Opierają się na zainteresowaniach dziecka, dostosowane są do jego charakterystycznych potrzeb i skłonności, uwzględniają wszystkie właściwości psychiczne ucznia, a także wymagania zawarte w podstawie programowej zawartej w Rozporządzeniu z dnia 13 stycznia 2005 roku. Pracuję w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym i wykorzystałam opublikowane IPETy w swojej pracy zawodowej.Gorąco polecam wszystkim te programy którzy mają na co dzień kontakt z uczniem niepełnosprawnym i którym dobro dziecka nie jest obojętne.

4 maj 2008

Jestem bardzo wdzięczna wytrawnym specjalistom,kreatywnym autorom tych programów za wspaniałe warsztaty dla nauczycieli których byłam uczestnikiem jak również opublikowane programy. Są one dla mnie drogocenną pomocą merytoryczno-metodyczną w trakcie prowadzenia zajęc rewalidacyjnych jak również podczas konstruowania Ipet- ów dla uczniów niepełnosprawnych w stopniu umiarkowanym. Prezentowane programy zawierają wiele cennych treści, wskazówek, porad związanych z pracą z dziecmi niepełnosprawnymi. Programy są pomysłowo skonstruowane , uwględniają zasadę stopniowania trudności oraz operacjonalizację celów nauczania. Jako dyrektor placówki polecam te programy nie tylko moim nauczycielom lecz również wszystkim nauczycielom uczącym dzieci niepełnosprawne oraz ich rodzicom którzy powinni czynnie współuczestniczyc w realizacji tego programu.

3 maj 2008

Książka napisana przez osoby twórcze, oryginalne i kreatywne. Kupiłam cześc pierwszą i drugą tych programów. Jestem bardzo zadowolona z zakupu tych pozycji.Korzystam w swojej pracy cały czas z materiałów zawartych w tych programach. Umieszczone w IPET- ach treści sa realne, mierzalne i wykonalne. Oczywiście to nauczyciel dokonuje wyboru tych oczekiwanych osiągnięc z uwzglednieniem indywidualnego rytmu rozwoju swojego wychowanka upośledzonego w stopniu umiarkowanym. Szczerze polecam te programy rodzicom, nauczycielom uczącym dzieci niepełnosprawne oraz terapeutom!!!

2 maj 2008

Ksiązka bardzo przydatna w pracy zawodowej opracowana przez specjalistów. Zawarte w programach zestawy cwiczeń oraz oczekiwanych osiągniec uczniów mozna wykorzystac bezposrednio przy warsztacie pracy zawodowej. Są one ułozone według zasady stopniowania trudności.Cele czyli oczekiwane osiągnięcia ucznia są również prawidłowo zoperacjonalizowane.Uważam, że była potrzeba stworzenia takich programów. Dzięki tym programom nauczyciele otrzymali bardzo wartościową pomoc która w znacznym stopniu ułatwi im pisanie IPET dla swoich uczniów.Gorąco polecam tą pozycje nauczycielom oraz rodzicom dzieci upośledzonych w stopniu umiarkowanym

anngol2(at)wp.pl 12 kwiecień 2008

Książka dotyka problemu pisania IPET dla uczniów z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym. Publikacja bardzo przydatna dla nauczycieli, którzy nie wiedzą, do kogo mają się zwrócić o pomoc w konstruowaniu tych programów. Polecam ją gorąco każdemu nauczycielowi uczącemu dzieci niepełnosprawne. Jedna z lepszych pozycji, jakie czytałam. Książka godna polecenia. Poznasz z niej nie tylko zasady prawidłowego konstruowania Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych, lecz również otrzymasz gotowy materiał na IPET. Dobry pomysł na prezent i dlatego kupuję ją kilku moim znajomym po fachu.

martyna.newerlin(at)wp.pl 30 marzec 2008

Książka bardzo przydatna dla rodziców, którzy mają dzieci niepełnosprawne. Wykorzystuję te programy w pracy z moim dzieckiem upośledzonym w stopniu umiarkowanym. Książka zawiera wiele ćwiczeń, które można wykorzystać w pracy ze swoim dzieckiem. Ponadto podane ćwiczenia mogą być realizowane nie tylko w szkole, ale również w domu. Tylko intensywna praca, wiara i cierpliwość oraz czas mogą przynieść oczekiwane efekty. Oceniam te programy na 5 gwiazdek. Szczerze polecam te programy rodzicom, którzy mają dzieci niepełnosprawne.

Krzurm6(at)wp.pl 25 marzec 2008

Jestem nauczycielem muzyki i plastyki w szkole masowej. Uczę w klasach 4-6 w których znajdują się uczniowie o różnym stopniu intelektualnym. Są to uczniowie powyżej normy intelektualnej (zdolni), w normie intelektualnej(przeciętni), z obniżoną normą intelektualną i uczniowie z upośledzeniem w stopniu lekkim oraz z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym. Często bywa tak, że uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną ujawniają wyjątkowy dar, posiadają predyspozycje, zamiłowania, uzdolnienia plastyczne lub muzyczne. Nie tylko, więc nie odbiegają od normy, lecz czasami przewyższają uczniów w normie intelektualnej w zakresie zdolności muzycznych lub plastycznych.. Aby zapewnić wszystkim uczniom prawidłowy rozwój starałem się korzystać z gotowych, standardowych propozycji pracy z tymi dziećmi. Miałem okazję zapoznać się z „Indywidualnymi programami edukacyjno- terapeutycznymi dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną dla II etapu kształcenia, w którym zawarte są treści z muzyki i plastyki. Programy te są ciekawie, pomysłowo skonstruowane i zawierają treści kształcenia między innymi z zakresu muzyki. Są to: odtwarzanie muzyki, percepcja muzyki, ćwiczenia głosowe i śpiew, tworzenie muzyki. Z zakresu plastyki program zawiera takie treści kształcenia jak: umiejętności plastyczne, rysowanie, malowanie, przygotowanie do pracy i postępowanie w jej trakcie, lepienie, wydzieranie, wycinanie, stemplowanie, szycie, tworzenie, posługiwanie się narzędziami W poszczególnych klasach program zawiera takie same treści kształcenia, które różnią się celami operacyjnymi w poszczególnych klasach. Mogłem z tego programu skorzystać, zastosować go dla swoich uczniów. Bardzo mi pomógł w mojej pracy zawodowej. Siłą książki jest właśnie ten jej praktyczny charakter. Autorki odwołując się do konkretnych doświadczeń, proponując rozmaite ćwiczenia, ale także teoretyczną refleksję, pomagają nauczycielom, terapeutom, rodzicom. Naprawdę warto mieć tą książkę. Jest ciekawa i konkretna. Zawiera dużo ważnych informacji, których nie mogłem wcześniej znaleźć w innych pozycjach dotyczących pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Teraz dzięki tej publikacji mam ułatwione w znacznym stopniu pisanie IPET-u dla swoich uczniów.

joarze446(at)wp.pl 16 marzec 2008

Od indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego bardzo wiele zależy. Program ten powinien być dokładnie przemyślany, zaplanowany, realny, mierzalny, wykonalny a następnie we właściwy sposób wprowadzony w życie. Rozpoczynając pracę z dzieckiem upośledzonym nie wiemy, jakie są jego indywidualne możliwości, nie znamy skomplikowanej sytuacji rodzinnej, w którą musimy wejść i w niej funkcjonować, dyskretnie pomagać, pilnując jednocześnie, aby nie naruszać ich prywatności, nie osądzać, i nie krytykować rodziców. Pisząc program dostosowujemy wymagania do indywidualnych możliwości i stanów emocjonalnych, dziecka, jakie wystąpią w danej sytuacji, która często jest niezależna od nas. Staramy się, aby czas poświęcony dziecku mógł być zawsze dla niego racjonalnie wykorzystany, a dla nas przyniósł zawodową satysfakcję. W miarę zaistniałych potrzeb IPET jest przez nas modyfikowany i ulepszany. Dzięki długoletnim doświadczeniom w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi wiem, że zestawy oczekiwanych osiągnięć, ćwiczeń, jakie zaplanuję, muszę zawsze dopasowywać do zastanego stanu emocjonalnego swojego ucznia, jego zdrowia i predyspozycji rozwojowych. Ponadto przy niepełnosprawności intelektualnej nie zawsze jestem w stanie przewidzieć efekty swojej pracy. Dlatego na bieżąco prowadzę notatki, zaznaczając odniesione sukcesy i porażki, zapisuję uwagi, wskazówki i zalecenia, które wykorzystuję w dalszej pracy z uczniem. Skonstruowane, opracowane i opublikowane przez autorki "Indywidualne programy edukacyjno- terapeutyczne"przeznaczone są dla dziecka z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym, ale mogą go wykorzystać również inni nauczyciele pracujący z dziećmi z porażeniem mózgowym czy dziećmi autystycznymi. Program opiera się o podstawę programową Rozporządzenia MEN iS z dnia 13 stycznia 2005, obserwację dziecka niepełnosprawnego w stopniu umiarkowanym, zaleceniach Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, wskazówkach zawartych w literaturze. Program przygotowany jest rzetelnie i prawidłowo. W miarę zaistniałych potrzeb jest on przez nas modyfikowany i ulepszany. Polecam tę książkę wszystkim nauczycielom, którym zależy na tym, aby dziecko niepełnosprawne mogło uczyć się na równi z dziećmi pełnosprawnymi, oraz aby mogło ono odczuć radość i satysfakcję z odniesionego sukcesu

ilona.bugajska(at)wp.pl 14 marzec 2008

Kupiłam część I i II tych programów. Skorzystałam z publikacji dokonując modyfikacji swojego IPET-u, jaki opracowałam dla mojego ucznia. Ułożyć jeden program dla dziecka na dany rok szkolny jest niemałą sztuką, ale ułożyć IPET na sześć lat, uwzględniając zasadę stopniowania trudności w oparciu o te same obszary, treści to coś znacznie więcej niż sztuka - to mistrzostwo. Jestem wdzięczna autorkom, że podjęły się trudu napisania tych programów. Szkoda tylko, że jest to jedyna taka publikacja na rynku. W internecie na stronie www. szkolnictwo - Publikacje nauczycielskie znalazłam kilka autorskich IPET dla uczniów upośledzonych w stopniu umiarkowanym. Jak wspomniałam wcześniej wszystkie te programy były opracowane tylko na jeden rok dla konkretnego ucznia. Nie miałam więc możliwości porównania klasy poprzedniej oraz dostrzeżenia sposobu narastania treści kształcenia. W opublikowanych Indywidualnych Programach Edukacyjno-Terapeutycznych miałam możliwość dostrzeżenia tych treści, do których adekwatnie dobrano oczekiwane osiągnięcia ucznia. Gorąco i szczerze polecam te programy wszystkim nauczycielom którzy uczą dzieci upośledzone w stopniu umiarkowanym. Zachęcam również innych twórczych nauczycieli do opublikowania swoich IPET.

gabi.grabowska(at)wp.pl 13 marzec 2008

Publikacja napisana z bardzo dobrą znajomością dzieci z upośledzeniem umysłowym oraz stosowania i wykorzystania metodyki pracy z nimi. Program prawidłowo zbudowany w oparciu o podstawę programową Rozporządzenia MEN i S z dnia 13 stycznia 2005 roku. Umożliwia indywidualizację nauczania oraz elastyczną realizację oczekiwanych osiągnięć dziecka. IPET-y te w zależności od rozwoju intelektualnego dziecka są do zrealizowania w mniejszym lub większym stopniu przez konkretnego ucznia z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym. Program w pełni do wykorzystania w Specjalnych Ośrodkach Szkolno-Wychowawczych lub w szkołach masowych, klasach integracyjnych, w których uczą się dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Uczę w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym i efektywnie skorzystałam zarówno z pierwszej jak i drugiej części Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych. Szczerze polecam te dwie książki.Skorzystałam ja więc inni nauczyciele, rodzice tez powinni z tych ksiązek skorzystać!!!

angelikabartelik5(at)wp.pl 22 luty 2008

Jestem bardzo zadowolona z zakupu tej pozycji. W końcu po raz pierwszy znalazły się autorki które posiadały odwagę stworzenia czegoś dla nauczycieli klas integracyjnych oraz Ośrodków Szkolno-Wychowawczych. Potrzeba ukazania się takich programów jest ogromna. Dzieci upośledzonych jest w naszych szkołach z roku na rok coraz więcej a nauczyciele są zobligowani do tworzenia IPET dla swoich uczniów, co sprawia wielu im trudności. Podstawa programowa zawarta w rozporządzeniu oraz orzeczenie dziecka to za mało. Nie powinno się bowiem łączyć upośledzenia w stopniu umiarkowanym z upośledzeniem w stopniu znacznym, co nie uwzględnia Rozporządzenie. Autorki tych programów stworzyły programy tylko dla uczniów upośledzonych w stopniu umiarkowanym, pominęły uczniów niepełnosprawnych w stopniu znacznym. Uważam to za słuszne, bo dzieci z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym nie powinny się tylko uczyć w szkole podstawowej czynności samoobsługowych zaś mogą również opanować elementarne wiadomości z matematyki oraz elementy nauki czytania i pisania . Program zawiera wiele ciekawych treści kształcenia, do których adekwatnie dobrano zoperacjonalizowane cele edukacyjne. Każdy nauczyciel uczący dzieci niepełnosprawne może wybrać z tych programów te treści i oczekiwane osiągnięcia. Gorąco polecam ta pozycje wszystkim terapeutom, oligofrenopedagogom oraz pedagogom specjalnym.

ewa.korzeniewska31(at)wp.pl 16 luty 2008

Opracowane IPET-y dla II etapu edukacyjnego stanowią wartościową pomoc dla nauczycieli języka polskiego uczących dzieci z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym. Jest to pierwsza i jedyna do tej pory publikacja, która ukazała się na naszym rynku. Jest ona tym cenniejsza, że w środowisku oświatowym jest ogromne zapotrzebowanie na tego rodzaju publikacje. Wielu nauczycieli boryka się z problemem dotyczącym konstruowania IPET. Każdy nauczyciel korzystający z tych programów może dopasować treści programowe do indywidualnego, konkretnego przypadku dziecka, uwzględniając jego możliwości i umiejętności. Mając kilku uczniów w tej samej klasie o tym samym stopniu niepełnosprawności, możemy w dwojaki lub trojaki sposób wykorzystać ten sam program poprzez dokonanie prawidłowego wyboru oczekiwanych osiągnięć edukacyjnych ucznia.. Pozycja ta uwzględnia podstawę programową oraz zakres treści programowych, który jest ściśle zsynchronizowany z podstawą programową ujęta w Rozporządzeniu. Układ tych treści jest tak opracowany, że ma charakter spiralny a więc narasta i rozszerza się z każdym rokiem, co umożliwia zastosowanie indywidualizacji procesu kształcenia Sądzę, ze każdy nauczyciel powinien przeczytać ta pozycję i wykorzystać ją dokonując selekcji istotnych tylko do danego ucznia

jkonkol541(at)wp.pl 5 luty 2008

Jestem nauczycielem matematyki. W swojej klasie mam ucznia, u którego w kształceniu zintegrowanym stwierdzono upośledzenie w stopniu lekkim. Natomiast na II etap edukacyjny otrzymał orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu umiarkowanym. Musiałam
wiec wspólnie z nauczycielem prowadzącym rewalidacje opracować IPET. W trakcie konstruowania tego programu wykorzystałyśmy publikacje autorek. Umożliwiła nam ona w znacznym stopniu napisanie programu dla mojego ucznia. Programy te są na tyle dobre, że możemy dopasować nie tylko oczekiwane osiągnięcia z matematyki danej klasy, ale również powracać do niższej klasy gdy dziecko nie opanowało treści z oddziału, do którego aktualnie uczęszcza tj dziecko realizuje IPET z matematyki z klasy 5, a jest w klasie programowo wyższej. Programy te umożliwiają to, ponieważ są tak ułożone, że maja te same obszary, działy, podobne treści kształcenia w klasach 4-6, natomiast cele operacyjne czyli oczekiwane osiągnięcia ucznia są narastające.
Indywidualny program z matematyki zawiera treści z zakresu elementarnych wiadomości z matematyki zawartych w podstawie programowej, tj. porównywania, odwzorowywania, porządkowania zbiorów, posługiwania się pieniędzmi itd. Pozwala to na przyswojenie uczniom treści praktycznych potrzebnych w życiu codziennym. Czasami bywa tak, że uczniowie mają orzeczenie przyznane na jeden rok, a potem następuje regres i otrzymują orzeczenie o większym stopniu upośledzenia. Zdarza się i tak, że jest odwrotnie i dziecko otrzymuje orzeczenie o upośledzeniu w stopniu umiarkowanym, a potem następuje zmiana orzeczenia i uczeń wraca do niepełnosprawności w stopniu lekkim. Do tej pozycji warto zajrzeć, gdyż dziś coraz częściej spotykamy w swoich klasach uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych

10.00

Zobacz również

Spinoza Filozofia praktyczna - Gilles Deleuze

książka

Spinoza Filozofia praktyczna

Gilles Deleuze

30,38 zł 35,73 zł

Samotność duszy - Krzysztof Tyszka

książka

Samotność duszy Dziedzictwo wiary i ...

Krzysztof Tyszka

24,60 zł 28,94 zł

O oświeconej niewiedzy - z Kuzy Mikołaj

książka

O oświeconej niewiedzy

z Kuzy Mikołaj

33,89 zł 39,88 zł

Droga powstaje, gdy idziesz - Julie Diamond

książka

Droga powstaje, gdy idziesz Psychologia ...

Julie Diamond

32,15 zł 37,82 zł

Renata Naprawa, Kornela Maternicka, Alicja Tanajewska - przeczytaj też

rozwiń
Wpisz numer
Swojego zamówienia (xxxxxx/rrrr)
Sprawdź

Powiadom kiedy produkt będzie dostępny

Wpisz swój adres e-mail: