Książkowe bestsellery z tych samych kategorii

Fotospołeczeństwo (twarda)

Teksty z socjologii wizualnej

książka

Wydawnictwo Znak
Oprawa twarda
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

Antologia tekstów z socjologii wizualnej! Współczesny człowiek w codziennych, zwyczajnych, rutynowych działaniach styka się z niezwykle bogata ikonosferą. Obraz staje się istotnym nośnikiem znaczeń, sposobem ekspresji, środkiem komunikacji międzyludzkiej. Analiza i interpretacja obrazów spotykanych w przestrzeni społecznej otwiera nowe możliwości poznania mechanizmów życia społecznego. Nic dziwnego, że wielu teoretyków wprowadza pojęcie `zwrotu ikonicznego`, a nową i zarazem jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się dyscyplin nauk społecznych jest `socjologia wizualna`. Redaktorzy tomu - wybitny teoretyk socjologii Piotr Sztompka oraz specjalizująca się w socjologii wizualnej Małgorzata Bogunia-Borowska, którzy wspólnie prowadzą jedno z pierwszych w Polsce seminariów z tego zakresu - przygotowali swój autorski wybór tekstów z klasyki oraz najnowszej zagranicznej literatury socjologicznej, dotyczącej wizualnych aspektów współczesnego społeczeństwa. Teksty poprzedzone zostały niezwykle oryginalnymi autorskimi esejami obojga badaczy. Fotospołeczeństwo to jednak nie tylko antologia naukowych tekstów. To wspaniały, różnorodny punkt wyjścia dla wszystkich, dla których ważne jest uczestnictwo we współczesnej społecznej ikonosferze. Od designerów i grafików, po miłośników mody, odbiorców reklam czy fotografów-amatorów. Po lekturze tych Fotospołeczeństwa świat będzie wyglądał inaczej!
S
Szczegóły
Dział: Książki
Wydawnictwo: Znak
Oprawa: twarda
Okładka: twarda
Wprowadzono: 05.09.2012

RECENZJE - książki - Fotospołeczeństwo, Teksty z socjologii wizualnej

4.5/5 ( 15 ocen )
  • 5
    12
  • 4
    1
  • 3
    1
  • 2
    0
  • 1
    1

Baha

ilość recenzji:92

brak oceny 2-10-2012 13:00

Fantastyczny zbiór tekstów postaci niezwykle ważnych dla świata nauki i mediów. Komentarze, eseje, prace naukowe min. Baudrillarda, Eco, Barthesa poszerzają nasze horyzonty i pomagają w zrozumieniu ciągle przeobrażającego się świata ikon, reklam, obrazów. Dzięki tej książce możemy poznać przyczyny tych przemian i interpretacje na temat dalszych kierunków zmian. To wspaniałe źródło do pracy naukowej, wykładu, ale także dla pasjonatów artystów, którzy posługując się w swojej pracy obrazem, chcieliby zajrzeć głębiej w jego otoczenie i wpływ na społeczeństwo. To także przydatna książka dla pracowników działów public relations i reklamy, pomagająca zrozumieć siłę i władzę obrazu oraz jego wpływ na nasze zachowania i emocje.